Massor....

Bloggen har inte vart prio 1 nu under ledigheten o jag har väl ingen direkt ågest för det heller, jag har jobbat mkt o ska jobba mkt nu i 1½ vecka till o då vill jag spendera tiden med barnen så mkt jag bara kan :-)
O vi har hunnit med en hel del emellan jobbpassen o min "sovtid" vi har haft väldigt mysigt i veckan och jag älskar att se barnen så himla glada som dom e när man gör nåt kul tillsammans...
DOCK så börjar det märkas nu att dom vart ihop dygnet runt i 4 dagar, dom har ju vart lediga, det e en hel del bråk o tjafs hemma nu o speciellt mellan de två stora, jag fattar inte hur olika barn man har fått, dom e så olika Melwin o Noel o kommer för det mesta absolut INTE överens, Melwin e social, tjatig o kräver att man pratar mycket, svarar på 1 miljard frågor, hittar på olika saker o rastlösheten e enorm, Noel e lugn, vill helst leka i lugn o ro utan att bli störd, kan ligga o mysa länge o hatar stress... Dessa 2 e som + och - och det e inte alltid helt lätt kan jag lova...
Man måste ju ändå vara tillsammans som familj, man kan inte direkt skilja på dom altid, eller aktivera den ena o strunta i den andra, det e rätt svårt att hitta den där perfekta vardagen med 2 så olika personligheter, MEN jag vill att dom ska vara som dom e, det e ju dom, vill inte att dom ska ändra på sitt sätt att vara, det enda som skulle vara skönt vore om dom kunde vara lite mer sams... Tim e ännu i en sån ålder så han e nöjd bara att få vara med, han kör sitt egna race, men även den lille har fått sin egna personlighet o liknar mer Noel än Melwin, Noel o Tim bråkar aldrig, dom leker fint och e snälla mot varandra..

Det känns ändå som det kommer bli bättre nu, för Melwin har börjat i skolan, o Noel e på andra sidan gården o där e även Tim, då får dom en paus ifrån varandra på dagistiden och mina förhoppningar e väl att dom hinner sakna varandra lite o uppskattar tiden vi e tillsammans istället för detta bråk o tjiv..

JA JA nog om det nu, men ibland vet man varken ut eller in när det gäller barn, samtidigt så vill man ju inte att dom ska retas o bråkas stup i kvarten... MEN det blir säkert bättre, håller tummarna för att det e en sk. "period" nu ;-)


Dom e iallafall mellan stunderna världens skönaste kids o jag älskar dom mer än allt annat på jorden, men ibland får man tycka det e lite frustrerande..
Man försöker ju göra allt rätt o bra, men det blir inte alltid så. O jag önskar nog att dom var lite mer lika varandra så att dom åtminstone kom överens...

SÅ... det var dagens mammagnäll, inget mer av det nu... :-)






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?