Lägesrapport...

Just nu e det inget vidare, det e magsjuka eller vinterkräksjukan vi har åkt på... :-(
Eller än så länge bara Tim, stackaren... Han kräktes imorse, och under dagen har han vart riktigt dålig i magen o nu på kvällen kräkte han ner hela sängen igen...
Tur man har förberett och bäddat smart.. Imorse var det så illa så vi tillomed fick slänga madrassen :-( Ska köpa en ny imorgon, just nu sover han i resesängen..

Var nyss inne hos han då han vaknade o var ledsen, då hade han kräkts igen massor, det var bara att ta upp honom, och tvätta han, byta pyamas o grejja, stackaren stod bara o skrek o skakade..
VARFÖR??? Detta e 4:e gången sen i början på december som vi har haft kräksjuka i familjen, det e inte rättvist... Allså man räknar ju med att få det kanske 1 gång per vinter men INTE 4...

MEN jag får väl ändå säga att vi har haft tur, förra vintern då Melwin var 5 var det första gången vi fick magsjuka sen han föddes o det e väl ändå ganska tur..

Det värsta e att jag har ingen aning om vart det kan komma ifrån, vi har inte vart på kafé eller i butiker/mataffärer, så vem kommer det ifrån.. Bra fråga.. :-O

Ja jobbigt e det iallafall, o jag fick ringa jobbet imorse o varna o be dom ringa in någon och sikken tur att jag gjorde det, hade vart fruktansvärto åka hemifrån o lämpa över allt detta på mamma..

Melwin han började med ikväll,men jag tror han fånade sig just bara för att Tim kräktes, Melwin har nämligen kräkfobi, så om han bara hör ordet kan han få för sig att han e smittad o mår illa, ikväll var det så han satt o hulkade och hade lite panik, han kunde inte somna för han mådde illa, jag som känner han vet att han kan få för sig saker så jag lurade han lite, jag erbjöd lite alvedon, (för det hjälper inte mot kräksjuka)
han tackade o tog emot och nu sover han, han tror att medicin hjälper mot allt.. :-)
Men för säkerhets skull så har jag bäddat med överdrag från apoteket och handduk + att hinken står redo brevid kudden..

Så nu ligger jag här o håller alla tummar o tår på att vi andra ska slippa, jag vill verkligen inte gå igenom detta en gång till, jag var totalt däckad i 2 dygn förra gången, feberfrossa, kräkningar o en hemsk migrän, blä för denna vidriga smitta...
Handspriten står alltid på handfatet häro vi håller händerna så rena det bara går,för det är det viktigaste säger dom som vet, en god handhygien hjälper en från massor.. :-)






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?