jobbigt värre...

Ännu en vecka med sjukdomar i familjen har snart passerat, FY för detta... :-(
Jag hoppas innerligt att det blir bättre nu, och att vi alla tillsammans kan få vara friska, pigga o glada... Humöret när man e dålig e inte på topp o man får dåligt samvete för att man hellre vilar sig på soffan än att hitta på roliga saker med barnen, iof har dom åxå vart lite krassliga och dom vet att man inte har orken när man e sjuk men dom vill ju göra saker, stackarna blir rastlösa..

Förhoppningsvis får vi en underbar vecka i Norge nu...

Tim blev dålig i måndags på dagis, sen dess har han vart hemma, på kvällen i måndags blev jag lite orolig, han skakade hade hög feber o tog sig för öronen o sa AJJJ, så jag ringde till Neptunus o det var bara att avbryta matlagningen o åka ner till vårdcentralen, fick snabbt hjälp o tyvärr hade han öroninflammation i båda öronen, dessutom hade det gått så långt så han fick pencilin, cocilana mot hostan och alvedon som smärtlindring...
Stackars ungen var så dålig den kvällen, man känner sig hjälplös när man inte kan lindra deras smärta, flera gånger på natten vaknade han o skrek ut AJJJ för han hade så himla ont i öronen.. Den natten och nästa natt fick han sova brevid oss i sängen, vissa stunder sovandes på oss andra stunder sovandes i högt läge på en större kudde...
En jobbig natt helt enkelt...

MEN nu e han bra igen, o det märks nu e det fullt ös hemma igen o det e härligt att se...
Imorrn ska han till dagis igen o jag tror han längtar efter att faktiskt få komma ut o leka på dagarna, han har vart inne typ hela veckan.. Febern försvann som tur var väldigt snabbt så han har vart feberfri sen i tisdags.. :-)

I tisdags fick jag hjälp av mamma ute i huset, så vi städade o skrubbade hela dagen, så fint det blev nu när allt var klart, men jag längtar inte tillbaka, jag minns alldeles för väl hur det e när vattnet e fruset eller när man bara har iskallt vatten o får åka till andra o låna dusch mm
Nu e allt där klart :-) Underbar känsla, Gabriel träffade hyresvärden idag o vi fick mer än godkänt på städningen så nu slipper vi ha det hängandes över oss.. GÖTT!!!

På kvällen kom förkyldningen till mig :-( Helt slut var jag la mig på soffan o låg där sen, somnade tidigt o sov som klubbad hela natten o det var inget vidare kul o vakna på onsdags morgon med sprängande huvudvärk o världens förkyldning... Jag trotsade allt o försökte fixa lite hemma o åkte o jobbade natten, som även den var asjobbig, tur det finns Panocod och nässpray säger jag bara...
Imorse när jag kom hem var även Noel hemma, han var hes o lite förkyld men ingen feber eller andra besvär..
Idag har jag inte gjort mer än nödvändigt, sov först till 14 tiden sen efter det har jag bara vart hemma o slappat, försökt samla energi till denna natten...

SÅ... nu ska denna natten bli avklarad sen ska jag kurera mig och familjen i helgen, + att jag ska försöka få det mesta gjort inför semestern, jag ska packa ner allt jag kan just nu + tvätta och impregnera barnens ytterkläder så kan man bocka av det från listan nu....






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?