Igår brast det totalt!!

Min lilla otursdrabbade minsting i familjen, var glad och busig igår, jag bäddade hans säng och förberedde för att han skulle lägga sig och rätt som det är hör jag hur han faller rakt ner i parketten ute i vardagsrummet med munnen före och givetvis med nappen i munnen...
Åhh.... livräd mamma var jag igår, tog med han in i badrummet och sköljde en liten trasa i iskallt vatten som jag sen fick badda med inne i munnen, det såg så illa ut så jag vågade bara vicka lite på tänderna men jag såg direkt att dom blivit sneda, den ena tror jag tom. är lite intryckt...
Det var bara att ringa 1177 som jag för övrigt är ganska missnöjd med deras service, men vad gör man, dom sa att om blödningen inte stannar så får jag givetvis åka in med honom annars får jag vänta till nästkommane vardag och ringa till tandläkaren... Frustrerad och rädd var jag.. Han blödde kraftigt och i ca 15 minuter, men sen stannade det av mer och mer... Satte mig med prinsen i soffan och vyssade och klappade honom, så det tog inte många minuter innan han sov i min famn, med blodfärgat dreggel rinnande ur munnen... DÅ när jag fick andas ut och slappnat av lite började jag gråta, för att jag blir så himla trött på att Tim alltid ska skada sig, ramla, vara sjuk, eller ha problem med något annat.. Jag önskar ingen detta, jag önskar ingen att ha ett litet oskyldigt barn som alltid är sjuk eller skadat... Jag önskar jag kunde ta alla hans smällar istället, nu får det räcka känner jag.. Vad händer härnäst? Det e så man tänker nu, jag kan ju inte linda honom i bommul, inte heller skydda honom dygnet runt..
Stackars älskade barn att du alltid ska ha sån otur :-( Så där satt jag med honom med tårar rinnandes för kinderna och kännde att NEJ inte en gång till! Ska han tappa tändern nu eller kommer han spy blod för att han blödde så mkt, sen hade jag stenkoll på honom hela kvällen, smög mig in till hans säng, klappade honom på pannan och sen gick jag ut och andades ut i soffan igen...

Jag var sliten och jättetrött och bestämde mig för att lägga mig redan kl 23, MEN då vaknade lilleman och hade jätteont, jag trodde även han kunde vara hungrig eftersom han inte kunde dricka sin kvällsvälling för smärtan i munnen, gick upp gjorde välling, la han brevid mig, han kunde inte dricka nu heller, skrek o sa ajajajajajaj... Fick vyssa, det hjälpte inte, gav alvedon, vyssade lite till, la han i sin säng, tog upp honom till mig igen, gjorde ny välling, bytte blöjan och till slut gav jag honom iskall saftsoppa som han drack 60 ml av... Sen efter många turer upp och ner med en gnällig och väldigt TUNG prins kom vi till ro, han somnade igen vid 03-tiden...
Och då kunde inte jag somna för då kom spökena på besök :-( INTE OK!!!
Till slut kunde även jag koppla av och somna, vaknade 6.45 igen med en mycket pigg liten Tim brevid mig...
Idag har han vart på gott humör och har kunnat äta ok, imorrn är det måndag så jag ska ringa tandläkaren och hoppas på att få komma dit och ringa försäkringsbolaget och notera händelsen..

Jag som hade planer för en lugn och mysig lördagskväll med barnen, men så blev det inte...


Läskig bild....



Sen sov han så gott, med sin fläskläpp...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?