Hemma o ska sova..

Men de tar alltid en 30 minuter innan man kommer till ro..

nu ska jag sov en stund sen e dagen full me ärenden, det ska fixas till påsken.. :-)
säkert e det massa tvätt som ska tvättas o det ska pyntas med ris o fjädrar, påskliljor ska få sin plats på bordet åxå. Även fast vi inte pyntar så mkt, (har inte en enda tupp) så e de fint med ris o blommor..

Undrar vad man ska lägga i barnens påskägg, blir en tur till fyndmagasinet för att fixa det sen e påsken välkommen....


Alltså, när jag cyklade hem såg jag säkert en miljard äckliga daggmaskar på backen, höll på o "nästan dö"... De e min stora fobi..... Daggmaskar, bläää dom täckte fasen varenda centimeter på backen.. Tur jag hade cykeln, jag hade nog inte fixat o trampa på de små äcklen.. Även fast man försöker sitt allra bästa o inte cykla över dom så går det inte o hela jag ryser...

Fånig??? Javisst men alla har sina fobier...

Nu så längtar man nästan till svärmors kök, att sitta där o äta en lååååång frukost o prata med Karin o dricka en massa kaffe, det hör påsken till... Vi har försökt o åka till Gotland runt påsk många år nu, men det blir inte så i år o de e vi lite ledsna för..
Vi saknar dig, Svärmor, mamma, o världens mysigaste farmor...


Ne dags att stänga av datan o sova lite.. O sen vakna upp till min långa ledighet.... Gött...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?