Redan onsda..

Det e inte lätt att hänga med eftersom det var "söndag" i måndags så blir allt galet, jag e hela tiden inne på tisda ida men de e ju redan onsdag.. Ja ja, Noel vaknade 07-prick imorse... Ohhh tidigt... Melwin vaknade först 8.3o o nu sitter vi här o ska snart sätta igång med dagen.. Trist väder men man kan inte med o klaga så mkt på det eftersom det vart så fint nu i över 1 vecka..
Idag e Melwin ledig, han ville vara hemma idag o leka me barnen, så vi ringte till dagis igår o bad om ledigt idag.. Han ska snart ut, bara få i sig lite mat först o det brukar ta sin lilla tid..
Kl 14-15 tiden ska vi ta bussen till stan, vi ska fixa några småsaker sen tror jag vi ska ta en fika me mamma åxå..

Igår när Gabriel kom em gjorde vi oss snabbt iordning o handlade lite i stan.. Sen åkte vi hem igen.. Fixade lite mat, kokt potatis+morötter,stekt  falukorv o senapssås riiiktigt gott me vanlig husman..
Strax efter maten var det dags för barnen att sova, o efter jag läst o sjungt för Melwin (undrar varför han vill att jag ska sjunga varje gång?? -min röst e ju ingen höjdare precis, han får allafall inte ont i öronen av min skönsång ha ha ah ) kom dom från Borås o hämtade säng + skötbord.. Så tomt det blev, nu e det borta åxå..
O vi köper inget nytt innan flytt nu.. De e ju snart dax som sagt..

När vi rensade i förrådet hittade vi en hel kartong med 86-92 storlekar... PERFEKT till Noel nu, o jag sparar ju bara på kläder med fint skick så det var överraskande.. Jättefina kläder, snickarbyxor, jeans skjortor mm mm
Nu beöver han inte en massa nytt på ett bra tag. (hoppas jag)

Undrar om man ska slita sig från soffan o få nåt gjort, inte för att här e så mkt att syssla med nu, torktumlaren går så då kan ja inte tvätta i maskinen.. Det ska bli skönt med en fungerande tvättstuga sen då man kan tvätta o tumla samtidigt.. Men nu ska ju tvätten ut.. Helt klart..
Städa behövs inte, lägga in kläder o bädda sängar det ska jag göra..

ha ha ha nu kommer Noel gåendes i mössa o gummistövlar, tror ni han e trött på mig.. ha ha vilken syn..

Ne.. de ser även ut som att det spricker upp ute, hoppas på det..  En mjukglass nere vid hamnen e inte helt fel..

Ha en bra dag alla..




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?