Uppehåll....

Ett par dagar har jag haft nu... E så trött, jag e verkligen Slut.. Efter nattjobb o långa dagar med barn o aktiviteter.. Ibland vill man bara skrika rakt ut, ja orkar inte mer o slänga sig på soffan o ge upp... Men de e bara att gilla läget..

Noel e sjuk, han e krasslig som attans o bara för en stund sen började han hosta o nästan spy.. Så jag får ta en diskussion med mamma, tror det minsta hon vill nu e att bli smittad.. Melwin var visst åxå lite krasslig..
Kanske blir att va hemma med dom då..
troligen blir det inte simhallen ehller på fredag, varför ska hostan o förkyldningen komma tillbaka hela tiden. E så trött på detta nu..
Har i vilket fall meddelat kontoret så får jag se vad som händer, måste jag jobba så måste jag o då får jag stå ut med att vara vaken hela dagen imorrn, inget jag egentligen orkar..
Mamma kan inte ta mina 2 sjuka barn nu när hon ska på semester snart, tänk om hon skulle bli sjuk tills dess inget kul alltså..

Ja nu var det ett tag sen jag skrev här.

I måndags var Johan o Helena här på middag, pratade lite o tog det allmänt lugnt bara.. Johan e Melwins stora idol..
Vilken lycka att Johan byggde legorobotar me honom... ha ha han gillar dom 2 supermkt, johan o hålena...

Igår kom Gabriels barndomskompis Joakim från Gotland (nu boende i Bergen, norge) han ska bo hos oss i 2 dagar nu, ida hjälper han till på bygget o så skulle bilen in på verktaden eller va de va..
Igår var jag väldigt osocial o gick o la mig redan 20.3o, men va gör man när man knappt orkar stå på bena..
men innan dess åt vi en god fläskfilegryta o tog de lugnt..

På dagen igår var vi på Herberts, efter Melwins 4-årskontroll.. Det tog oss nästan en timme på neptunuskliniken, fick en massa tider för Melwin ska på hörselkontroll, o sen ska han till doktorn o utreda sin astma. Synen var allafall perfekt, skönt det, man har ju undrat lite om han ärvt gabriels syn eller ej, men tydligen inte ännu..
Annars gick allt bra, han ville inte riktigt göra som hon sa men vem vill måla gubbar på beställning, eller räkna till 10, han räknade 1,2,3,4,,8,10 o sen direkt efter så räknade han 1-10 på engelska utan problem, då skratta hon bara...
Han gick igenom 4-Årskontrollen iallafall o de e ju viktigast..

Igår fick Noel lite nya kläder, 2 par jeans, 2 skjortor, 2 tröjor, 3 bodysar o 2 pyamasar, det behövdes nu..
O så blev han till o med lite stolt i sina nya fina kläder, ska fota han sen, men just nu e han bara trött o förskyld..

Ne nu e lilleman vaken o ja ska in i duschen.. Antagligen får jag sällskap av Noel med...
mamma kommer snart med Oliver o Melwin..  Vi tänkte packa in Noel gott i vagnen o sen gå en promenad till stranden i det fina vädret..

Ha en fin Onsdag alla...





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?