1 timme kvar...

O vad ja ska sova gott sen... Natten har gått bra, de e ju redan ljust ute kl 5 på morgonen nu för tiden.
Man blir liksom pigg.. Konstigt nog..

Jag som hade hoppats på fint väder idag, de blåser ju halv storm ute... Men det kanske klarnar upp, mamma ska väcka mig 12.3o idag för vi ska tvätta, kul va...
Men de e skönt när allt e klart, sen innan vi flyttar ska vi tvätta alla täcken o kuddar så att allt e rent o fräscht.. Vi ska köpa några nya kuddar åxå..

Ida e de redan den 9 maj... fasen va tiden går fort nu... snart flyttar vi... Men vi ska fråga om vi får bo 2 dagar extra i vår nuvarande lägenhet, just bara för att kunna måla klart i rummen o sen tror jag att barnen mår bättre av att komma in i sina rum direkt, inte först sova på olika ställen, men man klarar det mesta..
Men det hade nog vart bra, o pyssla i huset på dagara o sova i den gamla lägenheten, för väggarna måste målas allafall 2 gånger.. Nu i veckan ska vi kolla på färg åxå... Kul o få välja när de e gratis:-)

Idag kom vi på att vi har glömt beställa barnvagn...... Hoppas inte det e för sent bara nu... Vi måste ju ha vagnen tills bebisen kommer,  men de e ju ändå ca 11 veckor kvar så det ska nog ordna sig..
Ibland kan det kännas lite tidigt att beställa vagn 12 veckor innan, men samtidigt kan man förstå det, oftast e det ju väntetid på grejerna..

Har nog bestämt vilken skötväska jag gillar mest åxå, nu ska bara Gabriel tycka lika... Men jag tror nog att de e snyggast om färgen i vagnen går igenom i väskan, allafall lite...

Jag tycker för övrigt att de e väldigt kul o sy.. Så nu ska jag fortsätta, vill ha mer tyg nu så jag kan börja på nåt nytt... Ska till Ikea o köpa tyger till sovrumsfönstrena... Vi har 2 fönster + en altandörr i vårt sovrum... O jag har hela tiden sagt att jag vill ha rosa i sovrummet men nu vet jag inte längre... Velig som man e.. Får nya ideer hela tiden, sett så fina tyger på Ikea, o inte e dom dyra heller, man kan skapa så mkt med lite tyg...

Det vi ska sy nu e Melwins gardiner + kuddfodral.. Snutte till bebisen o så ska jag leta efter svampbobtyg på nätet till Noel, hoppas det finns han e tokig i SvampBob, hur nu det kan va så kul..
Sen får vi se hur långt jag hinner innan vi flyttar, men man kan ju sitta på kvällarna o sy när barnen lagt sig framför Tvn.. Eftersom de e öppen planlösning i huset så behöver man inte sitta själv på nåt tråkigt ställe bara för att man ska sy lite..
Detta kommer jag att fortsätta med, ska lära mig massor o sen kanske gå en liten kvällskurs på typ ABF el nåt..

Man kan vara less ibland på barnen, riktigt less, man vill bara ha en stund för sig själv ,man e trött på o tjata,  men när man väl har den där stunden så saknar man dom otroligt.... Nu gör jag det, o kommer göra det hela tiden jag inte har dom nära, Dom e underbara... Det finaste som finns... Men man får, även som mamma o pappa vara trött o gnälla ibland...

Nehe.. klockan e 7... Nu ska jag packa ihop mina saker o skriva rapport o sen e det snart dax... dax för hemfärd....


Ha en bra lörda alla...



  lina  

hahaha...ja de e verkligen hela tiden :) det får vi göra om :) Du...jag tänkte på en sak, kan inte vi försöka få till det att träffas en dag bara vi? Inga barn å inga gubbar? Vi kan ta en fika eller åka till gbg/hstd ( vet att du inte kan gå så långt, men det e roligare å fika nån annan stans? ;P) Det var evigheter sedan vi träffades utan barn ju....å jag vet precis vad du menar med less och sen kommer det dåliga samvetet. . .

Vi hörs ikväll på msn....hoppas du sover gott..kram

Datum: 2009-05-09 / Tid: 07:54:42
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?