Ännu en natt...

Att sitta här framför datan... Inte för att det finns så mkt o läsa el hitta på längre, ska kolla in Ikeas sida o se vad jag ska skriva på listan... Sängar till barnen e prio 1..   Åker man dit utan att ha en lista handlar man inget av det man tänkt bara en massa onödigt tjafs.. Nu ska jag tänka igenom noga vad som behövs till barnens rum..

Noel behöver bara en säng.. Har hittat en fin på Ikea o bebisen ska få en likadan.. Eftersom det inte finns så många begagnade sängar att hitta, har svarat på en hel del annonser på Blocket men dom fina e sålda direkt..
O så vill jag ha vita... Annars e Noels rum klart... Han har allt redan, gardiner o bokhylla, bord o stolar.. Kanske skulle haft en matta åxå.. O en lampa...

Melwin ska ha en säng, hittat en på Ikea åxå såklart, Sen skulle jag vilja ha en Expedit-bokhylla till honom o ett skrivbord.. Men det kan jag nog kunna hitta ett på Blocket, vill ha ett vitt..
Nån som har ett till salu??
Sen hittade vi fina Cars-tavlor på Gekås-superfina- o billiga 50kr styck, det ska han få 4 st olika.. Bättre än väggdekaler.. Då kan man lättare byta tema sen om han skulle tröttna.. Annars har vi alla möbler till honom... matta, lampa o så har han sitt staffli..

Båda barnen  ska få en hylla att ha sina finare saker på...  Doppresenter mm mm..
Det blir nog bra, o så e det kul för det går verkligen att inreda utan att det ska behöva kosta en massa massa pengar, om man tänker rätt och planerar o följer planen så kommer detta bli super...

Förstår ni hur mkt jag längtar nu.. Jag vill genast sätta igång... Fixa o dona... Det bästa e att slippa den hemska trappan... Jag kan gå från sovrummet till toan utan att först hasa mig ner för trappen o dessutom slipper jag känna att jag har ett berg att bestiga innan jag kan lägga mig igen..

Har kommit på en egen idé med med väggord... Ska på ett enkelt sätt skapa väggord i vårat sovrum.. Men det bloggar jag om när jag håller på..


IDAG!!!

Mamma väckte mig kl 13.15 då hade hon redan kört 2 maskiner tvätt... Jag gick upp o vi gick till tvättstugan... Har tvättat 4 maskiner o fått allt torrt o vikt, bara att lägga på plats hemma sen, Gabriel o barnen kom vid 14-tiden o Gabriel åkte iväg snabbt till bygget o ordnade en grej..
När tvätttiden var slut var klockan 17, då åkte jag o mamma till Kvantum o handlade massa gott..
Lax direkt från fiskebutiken... Så idag blev det lax med färskpotatis o en kall sås.. Supergott var det.. O som vanligt när man e på Kvantum kommer man inte därifrån utan nårra bakelser så efter maten blev det kaffe o en hallonmoussebakelse.. mumms...

Barnen fick varsinn godispåse, Noel fick sin första godisåse o ni skulle sett honom, sååå lycklig, det var inte många godisbitar i den men han var så nöjd, han låg där i pappas famn med sin godispåse o njöt...
Han har alltid annars blivit så himla sur när Melwin får sin lördagsgodispåse så nu får man börja bli rättvis... De e bara att borsta tänderna noga sen efteråt..

Kl 19.45 åkte dom hem o då kollade jag på Tv en stund till 20.30 o då var det dags för mig att cykla hit.. Så jobbigt det var att cykla totalt proppmätt och i motvind...
Anfådd kom jag ändå prick i tid..

Nu ska ja ta tag i Ikeas hemsida, kommer säkert hitta en massa fint... Ska bara kolla sängar o tyg.. Pynt har jag tillräckligt... Det enda som vi verkligen behöver e en matta.... En stor gosig matta.. Men det blir nog en specialbeställd på typ Colorama eller en mattbutik, så får man en jättematta till hyfsat pris.. Ska kolla på det inatt åxå, tur man kan hitta allt på nätet..
Nån som vet vart det finns billiga mattor?

Ha en bra natt alla....






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?