Tisdá o Onsdá

Igår sov jag rätt länge, kom upp vid 14.3o tog det lugnt o åt lite frukost...
Var bara hemma hos mamma o tog de lugnt, kl 15.3o somnade Noel igen o då duschade jag o gjorde mig iordning o sen var klockan mycket redan..  Gabriel ringde o vi bestämde oss för att slarva me maten för att alla va trötta, vi hämtade pizza på Pinoccio o så åt vi hemma hos mamma innan de var dags för ett MVC-besök 18.15...

Vägde mig hade gått upp 6 kg sen i december-inskrivningen.. Inte så mkt tyckte hon men det var ändå OK.. Man ska helst gå upp runt 10-12 kilo i slutändan.. O de e ju nu bebisen lägger på sig o nu ska man öka minst 1 kg i månaden..
Mitt HB var super 123 hade stigit från 110 som ja hade sisst o de e ju bra att det lönar sig o äta järntabletterna..
Magmåttet kommer jag inte ihåg riktigt men jag ligger precis på medel på kurvan.. Magmåttet var 2 cm större me Noel i magen de e kul o sitta o jämföra.. Men det gör jag hos Barnmorskan har inga listor hemma. Hjärtljuden på bebisen var 144.. Så allt var faktiskt bra o det känndes skönt.. Nu e nästa besök 1.a Juni..
Jag sa det att vi ska hålla koll på kurvan så att bebisen inte blir jättestor, men det trodde hon inte, ha ha man e ju lite nervös att det ska bli en 5kg-klump.. Eftersom både Noel o Melwin var så stora över 4 kg båda två..  Noels huvudmått var alltså 36.7... De e stoort.. Melwins var 35,5...

Nu e man sååå nyfiken på allt.. hon frågade åxå om det var nåt jag var nervös över... O de enda jag känner just nu e väl att vi ska lyckas ta oss in så inte bebis kommer i bilen, eftersom det har gått så himla fort de tidigare förlossningarna...
O sen pratade vi om min hemska ryggvärk, o jag får ju bli sjukskriven men det vill jag inte då kunde hon rekommendera vattengympa, så det ska jag kolla upp idag, finns speciell vatten gympa för gravida..
Yoga e inte så bra, om man inte e rörlig så det går bort..
Så nu ska jag ta 1 panocod + 1 panodil på kvällarna...  Så får man allafall sova gott...

Efter det så åkte vi hem... O ganska så direkt gjordes barnen iordning för natten, vi kollade TV en stund o sen la vi oss o kollade Tv i sängen..
Somnade direkt nästan så det blev inte så lång kväll...



Onsdá...

Fyyy för Noel ibland, vad han e morgonpigg.. halv sju vaknade han idag o det var bara att stiga upp, Melwin sover fortf gott i sin säng däruppe...
Jag ligger på soffan o Noel kollar Bolibompa..

Sen ska vi ta bussen till stan, blir säkert en fika, det var längesen nu... Sen blir det att försöka sig på mammas symaskin...  ska sy ett set till barnvagnen...
Sen e jag lite osäker på måttet på melwins fönster så vi får åka förbi huset igen o ta ett mått, hade inte vart kul o sy för stort eller för litet... Det ska vara exakt, hatar gardiner som ser FEL ut...

Sen i eftermiddag har vi inga planer alls... Skönt nu ska jag ju jobba hela helgen o sen e det ganska mkt jobb i 2 veckor till sen e jag lååångledig igen... Hur skönt som helst, men då ska vi flytta...
Det händer massor nu..
Tiden går nästan föör snabbt, även fast man längtar jättemkt till flytten så hänger man inte med riktigt...

Denna sommaren kommer bli relativt lugn, pyssla klart i huset tills bebis kommer, det ser jag fram emot...
Få fixa gardiner med blommor o prydnader..
O förhoppningsvis ska vi få målat hela vardagsrummet åxå... Det skulle bli såååå snyggt...

Mycket tankar nu.....


Nu ska ja ta lillemannen här som bara härjar runt... Så snart Melwin vaknat blir det frukost...

Ha en bra da i regnet...






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?