Ingen ork...

Jag har haft en väldigt bra helg, men samtidigt värsta mardrömmen när det gäller sömnen.. Jag har knappt sovit och jag vet faktiskt inte hur jag nu kunnat hålla mig vaken igår.. Jag sov inte efter jobbet igår.. Jag var hyfsat pigg när mamma hade hämtat mig i stan, så jag tänkte att jag ska nog hålla mig vaken istället o sova tidigare ikväll istället.. DET ska jag inte göra om, jag var såå trött hela dagen igår..
Klart att man klarar det men med 3 barn som behöver uppmärksamhet hela tiden var det lite småjobbigt till slut..

Min man var i stan o fixade lite ärenden och köpte fika på förmiddagen och när han kom hem, fick jag en present... EN DIGITALKAMERA.. Ohhh så glad jag blev.. Nu kan jag ÄNTLIGEN börja filma mina små snuttar på barnen igen.. (har ju bara haft systemkameran nu ett tag för vår andra kamera gick sönder efter 3 månader :-( )

Här e den.. AS-snygg :-)



Iallafall så fick vi fika-gäster kl 12 då kom Arild, Mikael, Ela o Leo hit.. Vi satt ute på vår ännu oklara veranda o fikade, det gick bra, vi satt på rad.. :-)  Barnen lekte o busade o vi vuxna tjatade lite..
Gabriel åkte iväg vid 13.45 för att hinna till flyget..

Och fikagästerna åkte samtidigt..
Jag o mamma gjorde oss iordning + att jag fick byta kläder på alla barnen, sen tog vi en tripp till staden för att kika på bikini´s..

Vi gick på H&M, Kappahl o Lindex, hittade en hel del fina men efter att jag provat en del på H&M var det bara jobbigt i värmen.. Får ta det en dag då inte ALLA barnen är med, tex, Melwin som öppnar när man står i trosor.. Inte så kul o visa sig för hela affären liksom.. :-(

Efter Lindex tog vi varsinn jättegod glass på torget o satt där ett tag, sen gick vi till fontänen som var riktigt intressant för barnen, men dom fick absolut inte gå där uppe, fy om dom hade ramlat i det äckliga vattnet..
Sen köpte vi varsin sallad på Stantons o åkte hem, hade glömt hur god deras tonfisksallad är.. Barnen delade på en pizza.
Jonas kom ut en sväng åxå, vi drack lite kaffe men jag var nästan halvdöd..
Barnen kom i säng PRICK 7 igår, Melwin fick lägga sig o se en film i sitt rum o det tog inte lång tid innan jag somnade på soffan, vaknade sen kl 03 inatt o gick o la mig i sängen..
Alla barnen sov hela natten o Tim vaknade PRICK 7 imorse..

(har en del bilder från staden men laddar kameran just nu..)

Idag har vi inga direkta planer, vädret får avgöra.. Om det blir lite halvmulet åker vi till skogen o plockar blåbär.. Sen kan man äta blåbär med glass.. :-) Finns inget godare...
Men blir det fint får man nog ta sig till stranden...

Jag ska allafall börja dagen med ett litet röj här hemma, igår blev inte mkt gjort..





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?