En jobbig natt...

Har vi haft med Noel, han har skrikit sig igenom hela natten och Gabriel har suttit brevid honom, jag och Melwin låg i våran säng, men inte har jag sovit för det.. Man har hört Noel hela tiden och idag e man rätt trött i huvudet och Gabriel måste vara ännu tröttare, han har sovit 1 timme inatt och Noel likaså... Vi tänkte att det e nåt som e fel han gör aldrig såhär, tänk om han har ont eller mår jättedåligt, kan en bebis skrika så en hel natt för att han e envis och vill ligga brevid mamma o pappa, jag vet inte.... Så allafall kl 13.2o ska vi in till världens bästa Tarike på Neptunuskliniken och kolla lillen ordentligt... Hoppas att dom kanske hittar vad som kan vara tokigt med honom, det e liksom inte likt honom att skrika, han sover alltid nätterna igenom... Kanske har han börjat drömma mardrömmar..
Mamma kommer o hämtar oss 12 allafall så ska vi fika och så innan... Kanske gå lite på stan och fördriva tiden, de e såå trist att bara sitta här hemma o glo..
Gabriel o Melwin kommer vid 4-tiden då tänkte jag laga mat sen lägger sig säkert Gabriel...
Gekås får vi ta imorgon.... Noel e viktigare, vi måste veta nu vad som e galet...

Nu ska jag ta och plocka in lite tvätt, hänga tvätt bädda sängar och sen göra mig iordning...
Återkommer senare ida....
Ha en bra månda´  
  Karolina  

Usch vad jobbigt men en krånglande Noel. man blir så orolig när man inte kan förstå vad det är. Hoppas ni kan få något besked idag.

Är också helt slut efter den här helgen. Maja brukar normalt sova bra i sin egen säng men nu när vi har flyttat in i huset så har hon fått lite dispens och sovit en hel del hon oss, och det har funkat bra. Tills denna helgen. Hon vakna vi halv fem och tycker å vad kul att ni också ligger här och så kommer hon igång och börjar prata, säger man till henne att vara tyst så blir hon jätte ledsen. Så det är bara att en av oss går upp med henne. Men den som ligger kvar sover ju inte något vidare för det och Maja få för lite sömn och är ur rytm hela dagen och man själv med. Tycker inte alls om när jag inte orkar ha något tålamod med henne. Lyckades att få henne att somna i sin säng i går men sedan var det alldeles för mycket som snurrade i huvudet för att jag skulle kunna sova i natt. Och så vaknar Maja ledsen i sin säng halv sex i morses. Får en halvtimmes gos med henne i sängen innan jag måste upp och till jobbet. Känner mig helt veck i dag och vet inte vad jag ska ta tag i. Inte alls kul.

Men det var mysigt med adventspyssel i helgen i alla fall.

Kramar till er och särskilt till Noel

Datum: 2008-12-01 / Tid: 10:48:08
URL/Blogg:
  Anonym  

ska ni redan flytta igen?



hoppas det löser sig med noel .. !

Datum: 2008-12-01 / Tid: 10:51:38
URL/Blogg: http://atina.blogg.se/
  lina  

Jo den är super fin och framför allt billig. 100 kr mer i månaden än vad vi betalar nu :-) Vi ska kolla den idag kl 17 spännande jaså? Ska ni flytta? Trivs ni inte? ja, vi kan prata om det mer imorgon. Hoppas Noel visar sig frisk och att det bara är lite för mkt vilja :-) kram

Datum: 2008-12-01 / Tid: 11:25:17
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/
  Karolina  

Hur går det för er? Hur är det med Noel?

Maja är inte så bra heller. Någon magsjuka som går. Stackarn bajsade i byxerna två gånger igår. Hon kom jätte bekymrad och sa att trosorna luktade jätte illa. Hon hade lite feber igår men idag verkade hon bättre. Lite kass i magen bara men ingen feber. Jesper är hemme med henne idag iaf.

Har ni någon paketkalende till Melwin? Vi har två till Maja en som hon har fått av min mamma och en från Christina. Funderar på om det är bra el inte. Hon tycker att det är jätte kul med paketen men hon fattar inte varför hon inte får öppna allihop å så sitter de där och är lockade hela dagen. Vi hade när vi var små men jag var kanske lite äldre då. Det är ju inte kul om man måste ha en diskussion om det varje dag.

Kram

Datum: 2008-12-02 / Tid: 11:06:37
URL/Blogg:
  Karolina  

Hur går det för er? Hur är det med Noel?

Maja är inte så bra heller. Någon magsjuka som går. Stackarn bajsade i byxerna två gånger igår. Hon kom jätte bekymrad och sa att trosorna luktade jätte illa. Hon hade lite feber igår men idag verkade hon bättre. Lite kass i magen bara men ingen feber. Jesper är hemme med henne idag iaf.

Har ni någon paketkalende till Melwin? Vi har två till Maja en som hon har fått av min mamma och en från Christina. Funderar på om det är bra el inte. Hon tycker att det är jätte kul med paketen men hon fattar inte varför hon inte får öppna allihop å så sitter de där och är lockade hela dagen. Vi hade när vi var små men jag var kanske lite äldre då. Det är ju inte kul om man måste ha en diskussion om det varje dag.

Kram

Datum: 2008-12-02 / Tid: 11:07:24
URL/Blogg:
  johanna  

Karolina!!

Ja det e jobbigt och komma ur sina rutiner, man blir så matt och man har ingen lust till något, och du med som e höggravid, då e man ju ännu tröttare...

Noel e redan bättre vi kunde bara komma fram till att det var magen, det e allafall skönt att ha kollat upp honom så man slipper vara orolig att han hade ont inne i kroppen...

vi kommer ju att bo hos er en hel vecka, hoppas ni orkar med oss??? ha ha ha..

Kul tycker jag att kunna gå o titta på hästarna med.. Vi kommer ju verkligen hinna umgås..

Adventspyssel e alltid lika efterlängtat, nu e allt uppe och Melwin var helt lyrisk när vi ställde ordning tomtarna.. Sen fick dom en ljusslinga i sitt rum som han tycker e jättemysigt.. nu sover Noel så jag ska smyga mig ner o duscha...

Senare ska vi äta midda hos mamma o gabriel ska till sthlm imorgon...

Hoppas ni har kommit i bättre rutin nu o att ni mår bättre, kramar från oss

Datum: 2008-12-02 / Tid: 13:50:27
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?