längesen...

eller det känns som det var längesen jag bloggade nu... tyvärr krånglar vårt internet, men jag passar på när vi e hos mamma... här kommer lite mer blandade bilder från veckan...

                                                                                      Noel får citron på cafét...



Bus på cafét...



Midda hos Ela o Mikael i fredags...



Efter mat spelade vi Buzz, riktigt skojj...



Ida hade vi pepparkaksbak med Alvar och hans familj... mysigt var det och barna var fullt
koncentrerade...




Nu så ska vi laga mat så det var allt för denna gången...
ha en trevlig 2:a Advent...

  Charlotte  

Jag ville bakat pepparkakor idag, men ingen ville vara med så då fick det va, jag gjorde julgodis i stället!

Datum: 2008-12-07 / Tid: 22:49:16
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
  Karolina  

Hej

Så tomt det är när erat internet krånglar. Sakanar att läsa om er.

Vi hade världens stoltaste tjej hemma igår och i morses. Maja är ju som sagt en ganska försiktigt tjej och som tycker att en hel den saker är läskigt. Hon ville tex inte se på julkalendern i går för att de var tjuvar och det är läskigt.

Men iaf, fick höra av en av dagis mammorna att de köpt en sån där ring som man sätter på toaletten så att hålet passar bättre till barn. Maja har väl funkat ok med pottan men på mornarna så är hon seg och trött och har ingen lust alls och då är det svårt att sluta med nattblöja även om hon håller sig hela natten så kissar hon i blöjan på morgonen.

Men igår tog jag med mig Maja och så gick vi och köpte en ring ihop å när hon inte ville se på julkalendern så satte jag den på plats när hon var med. Och så provade hon den med en gång. Å hon kunde klätra upp själv, med hjälp av pall, torka sig själ, klätra ner, flytta på pallen och sedan spola själv. Jag vågade utbrast hon. Sen så gick hon på toaletten minst 10 gånger på tio minuter. Världens nöjdaste tjej. Vi var tvugna att ringa till Jesper och berätta och hon nästan skrek i telefonen till honom innan hon var tvungen att gå och sätta sig ytterligare en gång. Så kul att se henne. Här behövs inga fina leksaker i julklapp här inte. En toalettring det var riktigt bra det.

Nu kommer ni snart.



Kramar

Datum: 2008-12-10 / Tid: 08:28:36
URL/Blogg:
  johanna  

KarolinA!!

Ha ha va kul, men dom där toasitsarna e faktiskt bra, det hade vi till Melwin med, han hade aldrig potta.. Och det funkade jättebra..

Men ärligt, jag tycker den där julkalendern i år e skit.... vill inte barn se typ sånt som vi tittade på, mysiga dagar med familjen och snö o pulka o sånt... Lite mer sånt som man gör, pysslar, bakar mm mm typ sunes jul, lotta på bråkmakargatan mm mm

Allafall, Melwin vill inte se den, han struntar verkligen i den helt o hållet... O ja o Gabriel vill inte heller se den så de e ju tur vi e överens...

Ja nu kommer vi snart, lördag den 20 på natten

1 vecka kvar harregud hur ska man hinna med allt egentligen.. fyyy de e verkligen mkt kvar att göra..

Men nu ska ja in till stan o fixa lite ärenden med.. brottom brottom

ha de bra hälsa alla, kraam

Datum: 2008-12-12 / Tid: 10:53:30
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?