1:a Advent...

Och nu är vi hemma hos mamma, har fikat och ska vara här tills Gabriel jobbat klart, sen ska vi hem och laga mat, Idag kommer mamma på Söndagsstek, till det blir det kokt potatis och grönsaker och en go sås, till dessert blir det bär och glass, mumms... Lite extra ska de ju va på 1.a advent, och Melwin längtar efter att få öppna sin julkalender... I den finns det fullt av överraskningar.. Alla e inte inhandlade ännu men det fixar jag imorgon, viktigast är det att det finns en paket imorgon på morgonen..

Igår hade vi en lugn dag, vi var bara hemma o mysde, satte upp tomtar och ljusstakar.. Och det blev riktigt juligt och fint hemma... Melwin hjälpte mig och tyckte det var väldigt kul, på kvällen mös vi framför Tv´n med lördagsgodis och glögg...

Noel e lite grinig nu, vi vet inte riktigt vad det e men huöret e inte på topp... Han kan va lite krasslig men ingen feber och ingen rinnande näsa, de e så svårt att komma på felet då... Han har allafall börjat protestera när vi lägger honom, han skriker högt och sparkar och har sig, för oss e dtta ett mysterium eftersom han aldrig betett sig så innan, men samtidigt vet vi att han bara spelar för så fort man tar upp honom blir han tyst... Jag tror bara att han vill vara nära oss.. Kanske en fas han går igenom nu... Ibland känner man sig vilsen och orolig...
Idag skulle han gå ute med sina skor, det gick inte så bra, han ramlade och slog överläppen, så nu har han en svullen överläpp... Stackarn, ramlade i gruset utanför mormor och blödde ordentligt, men han verkar inte ha så ont av det....

Jag fryser som fasen idag, hoppas inte att det e nåt på gång, helst vill ja bara ligga under en tock filt och kolla Tv, men de kan man ju inte som småbarnsmamma, den tiden finns inte längre och det e bara att inse...
Imorrn e det ny vecka igen, Mlwin ska på dagis och vi kanske ska till Gekås, kolla vad som finns och kanske hitta lite julklappar... Allafall e de kul att få gjort nåt...

JO... sa jag att den 8 december ska vi åka till en spådam och bli spådda, 4 st e vi och det ska bli jättekul, mest spännande.... Se vad som händer i framtiden, denna spådamen har även vart med i tv4 det okända... Ännu mer spännande... Då måste hon ju vara duktig, min bror som absolut e emot detta var faktiskt hos henne för ett par veckor sedan... Och han var minst sagt övertygad efter sitt besök då så mkt hade stämt in, såna saker som bara han visste tex.. Jag längtar jättemkt nu...

Ne nu ska ja snart åka hem....



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?