enkelt pyssel för barnen..

Glittrande kottar

Guldkotte  Silverkotte


Du behöver

kottar
lim
hobbyfärg
glitter

Gör så här
Vår guldkotte med glitter gör du genom att först måla kotten, och innan färgen har torkat doppa den i guldglitter.

Den silverglänsande kotten gör du genom att pensla lim i där du vill ha glittret, sedan doppa kotten snabbt innan limmet har torkat.

Låt kottarna torka och blås sedan försiktigt bort överflödigt glitter. Lägg dem i en skål eller häng i granen.

  Charlotte  

Jag tar jättegärna kort på Noel men jag har ju ingen studio och om du vill ha kort på honom nu vid 1 år så kanske det är bäst att ta inomhus, tyvärr kan jag inte hjälpa dig då, men jag tar gärna på barnen i vår eller sommar iså fall, när man vet att vädret är bättre...

Datum: 2008-11-13 / Tid: 07:31:53
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
  Karolina  

Hmmmm, ser att vi kommer ha fullt uppmed pyssel i jul. Jesper fick en julgodiskokbok i farsdagpresen. Han blev väldigt nöjd. Så han kan nog inte låta bli att fia en hel del han med. Mintkyssar är så goda men så svåra. Gjorde nog 5 satser en jul och bara den första blev bra. Får se om jag ¨vågar mig på ett nytt försök i år.

Pappa och Oskar ska tapetsera en fondvägg i köket, lägga golv i mat delen i köket. Fixa diverse med elen. Sen får vi se hur mycket tid de har kvar. Vi har en hall som de hemskt gärna får ta tag i och en trappa som ska göras något med. Men det är bonus.

Målade sista gången i köket och vårt sovrum igår. Nu är det bara lite lister kvar och dörrarna. Får se hur mycket jag hinner innan de kommer i natt. Ska främst städa i ordning, så att det är tomt på skräp och grejer så att de kan komma igång med en gång. Här ska det vara effektivt ;)

Hoppas att jag hinner små fixa en del med. Jesper hade fått gjort en hel del igår. Maja verkar ha kommit in i ett nytt steg i utvecklingen där hon kan leka mer själv. Hade suttit jätte länge igår på sitt rum och lekt med gubbar. Hittade på en massa skaker och lekte med olika röstlägen för de olika gubbarna. Väldigt kul att lyssna på.

Bra lista med önskningar till Melwin får väl se om vi gör dig eller han till viljes. Ska försöka tänka lite på vad Maja kan tänkas vilja ha.

Mamma skulle skicka med en paket adventskalender till henne med pappa. Så hon kommer vä strorkna i paket snart. Undra hur man ska kunna få henn att hålla sig att bara öppna en om dagen.



kramar till er alla

Datum: 2008-11-13 / Tid: 08:07:28
URL/Blogg:
  Redaktionen för FiraJul.nu  

Hej! Roligt att du har hittat till vår sida. Men när du använder vårt material är det bra om du lägger ut var du har hittat materialet. Upphovsrätten gäller även på nätet ;-)



God Jul önskar vi på FiraJul.nu

Datum: 2008-11-17 / Tid: 10:25:13
URL/Blogg: http://www.firajul.nu



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?