Julbak...

Rocky Road....

Rocky Road

Förberedelsetid: 10 min

Färdigt på: 40 min

Ingredienser

12 kakor
 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
 2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger

Rocky Road provade vi på i julas och blev snabbt en favorit för oss alla... Detta receptet kommer från Leilas jul...  Kakorna är självklara på vårat julgodisbord...


  ela  

Det ser jättegott ut, jag måste bara prova. Jag har provat Leias mat innan och allt har varit till en belåtenhet!! Kram

Datum: 2008-11-08 / Tid: 22:03:12
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?