Oj oj oj vilken dag...

Ja nu e ja helt slut o ska snart slänga mig framför Tvn en stund innan ja kommer decka av trötthet...
Vi har vart på mässan, det var STORT, jag vet inte hur många gånger ja o mamma gått vilse, ha ha ha.. Men vi kikade mest på heminredningsdelen, den var roligast, köpte ett par ursöta byxor till Noel o var sin leksak, det fanns massa fint till barn... Vi träffade Gabriel lite mellan mötena och även hans kompanjoner, även killen från Grekland, han frågade, e det du som ska komma till Grekland?? O så fick han även träffa barnen, dom ska ju åxå med isf... Det lutar mer o mer åt en Greklandsflytt i 3-4 månader, YIPPIE... Men självklart kommer man längta efter sina nära o kära, men hörrni, ni får hälsa på, sola o bada med mig o barnen...
Vi träffade pappa o Ulla. men väldigt snabbt, det var lite stressat och så, men vi får åka till Svenljunga snart o hälsa på istället, vi fick ett jättecoolt fågelhus av dom, ska fota o lägga upp det sen, så nu kommer jag vara pippisarnas bästa vän... ha ha de e kul o sitta o kika på dom när dom kommer, småfåglarna allafall, kråkorna e bara dumma o fula...

Efter mässan åkte vi vidare till Ikea...  Där käkade vi middag o handlade lie ljus o lite annat... Det e ju alltid kul o gå på Ikea... Sen åkte vi hem till mig, mamma stannade på lite kaffe o fika...
Barnen busade av sig efter att ha varit duktiga hela dagen, o sen borstade vi tänder, kvällstvätten o saga i sängen och nu sover prinsarna jättegott...  Imorgon ska Melwin vara hemma från dagis dom ska ju fotograferas imorgon, hoppas det blir OK väder så man kan ta några utebilder åxå, alltid fint med natur som bakgrund... Det blir troligen mest innebilder..


Jo igår... hade vi alla en toppendag, först lite kalas för Noel, vi åt gott och lekte... Sen var vi på Henkes grav, la en fin blomma, åhh vilken fin grav han har och man får rysningar i hela kroppen när man står där o tänker en stund, ja saknar honom... Hade med mig kameran, men bilderna blev typ svarta, inget att visa allafall...
Sen åkte vi hem, o då kom Ela o norpan o Leo tillbaka, vi käkade gott och spelade spel...
Dom var här till 02 , efter en tuff match i monopol, ohh va man kan bli sur när man spelar det spelet... Men vi skiljdes som vänner ha ha ha ha
Vi blev även bjudna dit den 5 december, dom ska bjuda Lina o Andreas åxå, hoppas att ni kan Lina, vore skitkul...
O den 13 de december ska vi ha glöggkväll... + minijulbord...

Ne nu har jag nog inte så mkt mer att berätta faktiskt... Nu ropar soffan på mig där nere o Gabriel ringde o sa att han va på väg hem nu... Han har slitit idag...

Ha en fin söndagskväll....

  Charlotte  

Jag är ju på ÖF mellan 9 och 11, men jag ringer dig sen när jag är hemma, vid 11!

Datum: 2008-11-03 / Tid: 07:08:50
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
  Karolina  

Hej



Vad du är gullig. Tack så jätte mycket. Nu får jag springa ut och köpa krokar idag så jag har något att hänga handukarna på. De kommer att passa perfekt. I helgen har det hänt mycke. Förhoppningsvis så har vi målat klart vårat rum. Måste kolla på det ikväll när färgen torkat för att veta säkert. Majas rum är i stort klart för inflytt. Byggde ihop hennes säng mendans hon gjorde frigolit snö, satte ihop bokhylla med extralådor i (de tog nog längst tid), satte upp rullgardniner och gardiner. Så nu är det bara leksaker kvar och lite plock med garderoben. Är väldigt nöjd. Städade ur badrummet efter byggarna med så nu är det blankt och fint och var inne och handlade krokar mm som snickarna ska montera upp i morgon. Nu ska jag hitta ett fint duschdraperi och lite växter sedan är det helt klart med. Bara köket kvar att måla och fixa med och alla dörrar då. Sen är vi inne. Börjar verkligen se ett slut på allt byggande. Undra vad man ska göra då. Har varit så fullt konsentrerad på det här nu så man kommer ju få abstinens.

Får väl börja med övervåningen i värsta fall. Nej, det får vänta. Det är ju julstök snart och sedan kommer bebisen så det är nog bra att ta det lite lugnt.

Massor av kramar till er

Datum: 2008-11-03 / Tid: 08:53:45
URL/Blogg:
  johanna  

Hej Karolina....

Va kul att dom kommer passa bra, annars hade du fått byta, men jag hade så för mig att du skulle ha vitt/svart/grått i köket...

Åhh nu e jag riktigt nyfiken på erat hem, låter superfint juh...

Ne.. nu får du nog lugna ner dig bara 2 månader tills bebisen ska komma... Det e ju denna tiden du ska njuta av att slappa... men de e ju inte lätt, speciellt inte när man har ett barn redan..

Det känns som att julen kommer närmare o närmare nu, och i december har vi fullt upp så tiden kommer att gå väldigt fort...

Vilka e det mer som kommer över julen? eller de kanske bara e vi...

Ne nu ska jag sätta fart här hemma...

ha det gott, kraam..

Datum: 2008-11-03 / Tid: 09:12:50
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?