Fredag

  • Börjar med lite bilder från Noels födelsedag....




Noel fick massa fina presenter, mössa, vantar och ett Brio-tåg från Karolina, Jesper o Maja
En jättefin PoP dress från Farmor...



Kläder, freån mamma o pappa, gissa vilka färger jag gillar :-)
Brun o gul, helt klart favoriten just nu...




Det randiga setet e från oss åxå det öppnade han på morgonen, verktygslådan i plast var från storebror Melwin...

Han hade en fin dag... Har inte fotat alla presenter ännu..
Men han fick 


  • Kläder från oss
  • Leksaker från Melwin
  • Mammut bord och stolar o hyllor från morfar o Ulla
  • Kläder från morfar o Ulla
  • Byxor från gamlafarmor o Rune
  • Kläder från Tora, byxor + pyamas
  • Mössa och en tröja från Johan o Helena
  • Brio-tåg + mössa o Vantar från Karolina, Jesper o Maja
  • PoP dress från farmor
  • Bobbycar + Cars påslakanset från mormor
  • Fondsparande från faddrarna Anna o Annika

Villervalla dress + Villervallamössa från Lina, Andreas o barnen


Ja den där punklistan blev inte alls som jag tänkt mig, men jag e för lat för att göra om det just nu...

Noel ska ha kalas på lördag åxå, sen e firandet för lillprinsen över...



Jo.... Igår kom mamma en stund på förmiddagen, vi fikade o tjatade lite sen skulle hon hem o städa... 
Jag och barnen var inne hela dagen, vi ville inte ut, det blåste verkligen jättekallt, sen vid 17.30 kom Andreas, Lina o barnen, det var jättetrevligt, alltid kul o träffa dom alla... 
Noel fick present o vi käkade pizza... Varbergs special från Campino blev det igår, riktigt gott.. 
Jag o Lina lyxade oss med ett par glas rött till maten.. 
Har ju hittat mitt nya favoritrödvin...

Dom stannde ett tag, tills barnen började tjivas pga trötthet, det e samma sak varenda gång.. Men dom e ju helt slut efter ett par timmars lek på kvällen... 

Jag o Gabriel slängde oss i soffan o glodde lite Tv, ett ruskigt spännande avsnitt av MEDIUM... som fortsätter nästa vecka, jag hatar när dom gör så... fortsättning följer........ 
Spännande......

Nu idag ska jag o barnen in till stan, hämta grejer jag beställt på Panduro hobby, sen blir det en fika på Herbert´s så Melwin kan leka lite, det blev inget dagis idag heller för hans del, då får man se till att göra annat... 
Ikväll har vi INGA planer, ganska skönt faktiskt, helt tomt i kalendern....
imorrn e det barnkalas och på söndag e det Göteborg på HemoVilla mässa hela dagen, mamma ska med, så vi kanske tar en sväng på stan... 

Ne nu ska här bäddas sängar o röjas innan vi ska ta bussen kl 11.oo

ha en bra fredag....
 

  Karolina  

Vad fina grejer han fått.



Här är byggarna nästan klara, känns som jag skrivit det ett par gånger nu. Men nu gick jag igenom allt med byggaren och vi tittade på det lilla småpill som saknades och han kollade av att vi var nöjda. Så på tisdag kommer de och sätter upp lite spjäll och luckor och sedan är de klara. Jag bara längtar efter att få städa av efter dom och få rena blänkande ytor. Köket ska jag tejpa upp för målning av lister och väggar i helgen och förhoppningsvis så hinner vi måla klart vårat rum med. Majas rum är klart för inflytt. Målade dörren sista gången igår, har inte velat fixa i hennes rum innan för det är så mycket byggdam överallt och vill kunna stänga om det. Men idag ska jag på värsta shoppingrundan och fixa allt som kan tänkas behövas. Ny inredning till garderoben, rullgardiner, öljetter till gardiner, beslag till dörrar, krokar, duschdraperiskena, toalettpappershållare och säkert en massa grejer jag kommer på längs vägen. Mer färg med. Tänk att vi snart är in flyttade.

Det är så kul att ni kommer hit till jul och att vi har plats för er ordentligt. Det kommer att bli så mysigt. Kul att ni kommer så många dagar innan. Då hinner ni ju med lite julmys i Visby med. Får snart skicka ut Jesper och Maja på julgransspaning. Måste ju hitta en riktigt snygg en i år. Har en känsla av att den kommer att vara stor.



Kramar till er alla.

Datum: 2008-10-31 / Tid: 09:13:23
URL/Blogg:
  johanna  

Hej Karolina...

åååååååååå va kul o shoppa inredning, det e väl det bästa med det hela??

Kan tänka mig det blir skönt med större yta nu när ni bott i lilla stugan, men den som väntar på något gott.....

Nu sitter vi här hemma o myser hela familjen och ska ha en lugn hemmakväll, riktigt mysigt, imorgon ska Noel ha sitt sissta kalas, ska bli kul me lite barn här i huset...

Ja julen ser vi alla fram emot... ska bli mysigt o va där en vecka...

ha en bra alla Helgona helg, kraaam

Datum: 2008-10-31 / Tid: 19:50:33
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?