Måndag igen!!

Vart tar dagarna vägen?? Helgen e över och den har vart bra, haft fullt upp som vanligt.. Igår åkte vi hemmifrån vid 13-tiden först in till stan där köpte vi blommor och jord till krukorna och sen hämtade vi mamma och åkte till skogen, där hittade vi lite mossa och kottar och även svamp.. Det var bara skönt att få komma ut lite Noel tyckte det var jättekul, dhan hade gummistövlar och gallonbyxor på sig, så även han kunde krypa omkring och kolla på kottar och mossa.. Vi tog jättefina foton men tyvärr e dom i mammas kamera, ska försöka få hem dom idag el imorrn...  det var en mysig dag i skogen och vi upptäckte nya fina platser... Gabriel tyckte det var kul att få använda bilens kapacitet i terräng, som ett litet barn på julafton, ha ha ha...

Syrran ringde mamma igår och ville att vi skulle komma upp till Hemsedal.. Och först tänkte jag Ååå va kul vi åker med, men det blir för stressigt, Noels kalas e på lördag och om jag ändå ska åka så långt vill man ju stanna ett tag och umgås lite... Får ta det en annan gång, Melwin kanske åker me mormor upp.. Då skulle han bli jätteglad...

Nu på morgonen har jag skruvat upp gardinstången strykit gardinerna och nu ska dom bara strykas upp lite sen ska dom upp... vill ha krukor till barnens rum med... Men jag vet inte om Noel låter dom vara ifred, man kanske kan lägga något över blomjorden som täcker.. Inte sten och lecakulor då förstås, någon som har nåt tips???

Sen ska jag (om det blir uppehåll) plantera vinterblommorna... Och förhoppningsvis kunna vara ute lite, annars e det dom tråkiga vardagliga sysslorna, tvätt och städning som gäller...
Melwin e på dagis och nu precis somnade Noel så man får passa på o fixa lite...
Idag har han nog suttit på sin BobbyCar i 1½ timme... han tycker den e jättekul nu, han fixar både att komma på och gå av själv..




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?