Dagens händelser...

Det händer inte mkt idag, men vi ska snart till Elgiganten, mamma ska kolla på en 42 tummare... En philips fanns i bladet..
Vi har bara latat oss nu på morgonen, o nu ska Noel ta sin tupplur.. mammas data e lite krånglig så det går inte snabbt precis o ja blir galen..
Ska även få hjälp med min bloggdesign snart, ska bli kul med en ny fin sida som man lagt lite arbete bakom, bara det att för att det ska bli bra måste jag ha hjälp, för jag fattar NADA...
Senare när vi hämtat Melwin blir det nog en fika, sen måste jag köpa några tröjjor till Melwin för det glömde jag hemma, jättesmart.. Packade allt annat onödigt..
Imorrn blir det troligtvis Gekås ändå..

Snart får vi våran TV, telefon och Internet, det blir lyx.. ha ha för en som inte haft fast internet på länge så e det verkligen lyx. Vi beställde även 6 valfria kanerpaketet, så nu kommer vi att ha Disney Channel o TV 4 fakta, en favoritkanal.. Där går det väldigt mkt intressant, många dokumentärer som jag gillar att fö´lja, + att när man kollar den kanalen lär man sig massor med nya saker...

Vi har ett problem hemma, när jag tvättade lät det som om vi hade jordbävning... harregud vilket ljud, det gick liksom inte att vara på toan samtidigt som man tvättade, så det får bli ett samtal till hyresvärden.. Vi måste ju ha en funktionell tvättmaskin, men den var stor, skitbra, man fick in en halv tvättkorg utan problem.. o de e lyx. tänk vad jag kan tvätta snabbt sen..

Melwin ska få en annan våningssäng nu, hittade en sk familjesäng, då nedre sängen e 120 cm o den övre 90 cm... Helt perfekt när man får gäster som ska övernatta.. Den var i ful furu så vi får ta o måla den vit..
Sen övre delen kommer ju inte att använda så mkt, tycker Melwin e lite för liten, tänk om han skulle ramla ner.. Fy, inget kul alls, men han kommer garanterat bygga koja o allt möjligt i sängen, men det hör ju till..

Snart ska vi ta foton på Noel, ska bli kul med, ska hitta fina kläder till han först sen boka in en bra tid, vill nog ta i Oktober nära hans 1 års dag allafall.. Vill nog både ha ute och inne bilder, det e ju så många fina färger ute nu. Och naturen har vi utanför dörren så jag tror det blir perfekt..

Snart e de jul... Äntligen jul ♥ , jag älskar julen och allt som hör till, vi diskuterar lite nu vad vi ska hitta på, men det hade ju vart mysigt att åka till Gotland i år,  fira i ert nyrenoverade mysiga hus Karolina, det låter toppen... God mat och trevligt sällskap, gran o bus... 
Kanske får man ta sig en ridtur nästa gång man kommer? ha ha vore skitkul.. Visst kommer jag att sakna mamma o syrran m familj o brorsan, o pappa o ulla o tora, men det finns ju en Nyårshelg med... Man får försöka dela upp sig så att det blir lite tid till alla, sen nästa jul, blir det säkert Hemsedal igen.. Där var det supermysigt med en vit jul..

Ne nu har vi lite brottom, Melwin ska hämtas 13.oo ida´ Så då vill vi ha gjort lite ärenden först..
 
Ha en bra onsda alla....
Återkommer säkert redan ikväll, eller kanske tillomed i eftermidda´.......
  Tora  

jag gillar ju knappt ens julen, så jag snor hellre er tid och uppmärksamhet en annan helg :)

p&k

Datum: 2008-09-24 / Tid: 11:15:42
URL/Blogg: http://glitterfjolla.blogg.se/
  Anonym  

Hej Johanna!

Kul att läsa vad ni har för er. Fattar bara inte hur du får tiden att räcka till, du skriver ju så mycket. Läste vad du skrev efter bröllopet om oss och blev faktiskt tårögd. Satt på jobbet och läste och när chefen kom in satt jag där och torkade tårarna.

Tora gillar i alla fall att få julklappar så lite roligt är det nog med julen, ni är välkomna när ni vill. En jul på Gotland låter mysigt. Vi kan ju träffas vilken helg som helst.

Ha det så bra och hälsa familjen.

Förresten, när du skriver om Gabriel ska du väl inte kalla honom din sambo, han är ju din man nu fru Engman, eller hur?

Många kramar från din bonusmamma

Datum: 2008-09-24 / Tid: 13:47:17
URL/Blogg:
  Karolina  

Ååååååååååååååå, vad kul det skulle vara om ni kom hit till jul. Jesper jobbar iför sig en hel del men oftast kan han vara med del utav dagen. Skulle vara så kul att vara en barnfamilj till och Maja och Melwin kan leka hur mycket som helst. Ja Noel för den delen med. Maja har någon ettåring på dagis och henne pratar hon väldigt mycket om hemma. Och en ridtur ska vi definitivt kunna ordna. Vet inte hur kapabel jag kommer att vara men Jesper rider säkert med dig en sväng. Jag kan vara barnvakt, tror du det går att lura upp Gabriel på en häst med. Vet inte hur det ser ut med min familj i jul. Jag tror att någon kommer iaf. men som sagt nu har vi gått om plats och massor av rum.

Bäst jag ringer till byggarna så de ser till att vara färdiga.

Kramar

Datum: 2008-09-25 / Tid: 13:56:52
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?