Ikea.. och lite annat jag tänker på...

Idag bestämde vi oss för att strunta i hemmet o åka till Ikea.. Där köpte vi en servis vi tittat ut, vi fick ett presentkort av Gabriels mamma i bröllopspresent, TACK Karin.. "min svärmor"  Den är jättefin och heter Bröllop....

Vi fick 10 stora tallrikar, 10 djupa tallrikar, 10 assietter, 10 dessertskålar och senare ska vi även köpa till hela serien, men det vart tyvärr slut för tillfället.. Vi är så himla nöjda med den..

Vi har även köpt paraply, reflexer till barnen, ljus, en minneslåda till alla bröllpsgrejjer, en stekpanna och lite annat tjafs..
Självklart åt vi köttbullar till middag..

Sen var jag på coop forum brevid, världens största affär tror ja ha ha gick typ vilse...

Efter det åkte vi hem med två trötta promenad o när vi var hemma vid 19 gick jag en promenad me Noel, orkar inte se våran röra.. ha ha vill helst slippa.. Men vi ska få besked ang vår flytt nu så snart som möjligt då ska vi packa ner allt...
vi har överflödigt me grejjer...


Många som var på bröllopet har ringt idag o tackat, alla verkar ha haf trevligt, o de var riktigt kul att dom flesta stannade till 03.30 ha ha ha... Festade som attan...
Nu ska vi boka resa, så att det är gjort... Helt underbart ska det bli...
Sen är jag så himla nyfiken på alla foton, hoppas det blev några bra... Våra engångskameror var fulla så dom ska framkallas fortast möjligt... Kul kul...

Min mobiltelefon är helt borta, ligger säkert på Ästad någonstans... Men dom hade inte hittat den, så bli inte sura om jag inte kan nås, jag har den inte, ska skaffa ny s fort jag bara kan, nytt nummer åxå...
Jag ska vara hos mamma från o med imorrn så där kan ni nå mig...

Lina.... ja e såå nyfiken på dina foton, kan vi ses i veckan o kolla lite???
Annika o Tina era foton vore kul o se med, vi ses säkert hos mamma i veckan...
Och alla andra som fotade snälla skicka några bilder till oss vi vore väldigt tacksamma för det...

Förresten dom på  Ästad Gård sa att det var den finaste dukningen dom sett, av alla bröllop dom haft o att våran fest o middag var så himla speciell, att till o med dom fått tårar i ögonen, gulligt, TACK alla ni som dukade borden så fint...
Det var precis som jag tänkt mig fast mycket bättre...

Karolina o Jesper ni var helt underbara som toastmasters, ingen kunde gjort ett bättre jobb, allt var perfekt, jättefina festprogram... Tack även för "Just married underkläderna som vi stolt tog på oss dagen efter" Ni är  Bäst...

Mamma: Tack för att du alltid ställer upp, allt du gjort för mig de senaste veckorna är jag väldigt tacksam för.. Du e den bästa mamman och den bästa vän man kan ha... Jag älskar dig mamma...

Pappa: Äntligen har vi pratat, envisa som vi vart... Jag Älskar dig, hoppas vi fortsätter med vårt... Jag vill inget hellre än att dela min familjs liv med er, Ulla e en underbar bonusmamma och Tora världens bästa lillasyster.... Tack för danserna..

Alla vänner och övriga familjemedlemmar: Tack för ert stöd, de senaste månaderna har jag vart riktigt stressig, det har vart värdefullt att ni lyssnat på mitt tjat, och alla tips jag fått... Alla som var på vårt bröllop Jag älskar er me´.... Ni var så fina allesammans... 
Tack alla som hjälpt mig... 
Annika du är bäst, som du ringt o donat o sprungit på stan för min skull... TACK extra extra... 

Gabriels familj o vänner: Jag kan inte få en bättre extrafamilj, ni är alltid så snälla mot oss, ni ställer upp i vått och torrt, det värmer hela mitt hjärta när jag träffar er... Ni är som en familj ska vara... Fulla med Kärlek..

Gabriels mamma: Du är allt för Gabriel, du är en underbar farmor och svärmor... Jag vet och känner att du är en underbar människa, en mer omtänksam människa kan man inte hitta... Vi Älskar dig allihop...

GABRIEL: min man Jag Älskar dig... Låten "visst finns mirakel" Den e som gjord för dig o mig.. Tänk att vi tänkte på samma låt, av alla som finns i världen... Dig vill jag älska tills livet skiljer oss åt. Du är mitt allt, hela mitt hjärta tillhör dig och våra barn... Jag kan inte vara lyckligare... 


Lina och Andreas: sen vi började umgås har vi bara blivit gladare o gladare, ni är våra bästa vänner, vi har alltid kul och det bästa e att jag tror och hoppas att vår vänskap håller i sig för alltid.. Så kul som vi haft, många minnen, många skratt... Ni e oslagbara... När e det vår tur att gå på ert bröllop?
Hoppas det gick bra i lördags natt med barnvakt o allt, synd ni lämna oss så tidigt, men de e inte lätt med små barn, de förstår vi... Tack för att ni valde att gå på vår fest... Det betyder ALLT...


PS.. Gabriel ville att jag skulle skriva att : Han Älskar mig..... 
ha ha ha ha 

VI pratar om vårat bröllop hela dagarna, det kommer vi nog göra länge... Så ni som läser bloggen får stå ut med detta... Mycket man vill skriva om... 

Nu ska ja gå o kramas med min man som snart åker till STHLM... hela veckan... SNYFT....





 




  lina  

absolut ska vi titta på fotona, det blev jätte många jätte fina, men så var Ni så vackra med att det var svårt att misslyckas..hihi...denna veckan är helt galen, jag ska ju på läger (som vilken barnunge som helst) ons/tors...sedan jobbar andreas fre-sön, men jag kanske kan komma ut i helgen? Annars får vi ta en vardagkväll nästa vecka och kolla på dem...ska bara se till så jag bränner dem inte Andreas...haha...då har du inte fått vårt sms vi skickade till Er...Nåja de stod typ:

"Herr och Fru Engman, vi hoppas och tror att Ni kommer leva lika lyckliga tillsammans i resten av Era liv som Ni var igår"...



Det var det finaste bröllopp jag vart på. Det var ganska många gånger jag fick torka tårarna, både av skratt och för att jag blev rörd...

Datum: 2008-09-09 / Tid: 06:50:47
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?