Tröööööööööööööööööött

E jag idag.... Men vi har fått gjort massor.... på Gekås hittade vi en snygg lampa till köket, eller ovanför köksbordet, en Spiderman-lampa till Melwin, badrumsmatta, handdukar, grind till trappan, dammsugarfot, dammsugarpåsar, lektåg i Viking toys till Noel,  fina plädar till soffan och en massa annat tjafs...
Efter det åt vi en GOD lunch på Stantons i Ullared, sen åkte vi hem... Väl hemma började röjandet igen... Åhhh saker överallt ju o inget att packa upp i, så senare på eftermiddagen åkte vi till stan o köpte trådbackar + stativ, så nu har jag 12 st förvaringskorgar som passar utmärkt i garderoberna.. Ännu bättre att hyresvärden ska betala dom åt oss...

Har även fått gjort lite i den gamla lägenheten, fyyyyy vad dammråttor...

Idag e även TV, telefoni och Internet beställt, kommer väl snart hoppas vi, de skulle skynda sig eftersom vi flyttat med så kort varsel.. Det du Annika jag kommer snart att ha kanal 5 o vet du vad det innebär ha ha ha JAG kommer kunna se Grey´s Anatomy igen, ha ha ha ha Helt klart bäst ju... O så såg jag alla sässongerna på dvd box på Gekås idag o jag trånade... men jag hade en sambo som undrade vad jag ska med dom till för 699 kr....
Men..... jag vill ha dom juh.....

Det ska bli kul att ni kommer imorgon Tina o Annika, o du.... ja har hittat mobilladdaren... Call me imorrn innan ni kommer...... Har en viktig sak att fråga....

TACK Karolina för dina kommentarer, det e så himla kul o läsa o att dom e långa e ännu bättre, kul att ni läser min blogg, du borde skaffa en du med när det finns tid, kan verkligen tänka mig att Majas rum blir jättefint, hoppas vi snart kan komma till Gotland o hälsa på er igen, det blev ju så stressigt sisst... Ge bloggadressen till våran svärmor så får hon uppdatering om vår familj, nästan varje dag.... Hälsa familjen o ge Maja en jättekram, jag hann ju knappt hälsa på henne sisst.... :-( Men det får jag ta igen.... Hoppas magen mår bra med, ska ni kolla könet igen??
Jag tror att Maja kommer att få en lillebror ;-)

Nu ikväll har vi lyxat oss med mat från Sibylla, det var premiär för våran del idag, så vi satte oss där o åt, vi orkade inte laga mat i röran... Men jag får allafall säga att det var god mat och man blev verkligen mätt... Jag åt nötbit m pommes...
Melwin och Noel känner sig nog redan hemma, dom somnar utan problem och sover gott hela nätterna, Noel tycker såklart att trappan e roligast, men idag köpte vi en grind så nu kan han inte klättra mer...
Jag lovar att bilder kommer snart, har inte tid just nu bara, o sen vill man ju att här ska vara ordning o fint o klart när bilder läggs ut....

Karolina...... en fråga i god tid... vad ska ni göra till julen???

Ne..................... nu ska ja o Gabriel kolla klart en film från igår, då vi båda somnade på soffan...
Sen e det läggdax, Gabriel åker tidigt för att flyga till Finland...

O datan...... ja den tar han med sig..... fasen..... men snart snart snart kommer jag att ha min egna data här alltid hemma, då kan jag börja på allvar....

Jag funderar på detta med bröllop, jag kanske ska skola om mig till bröllopskordinator??? stavning???
Tänk o få åka runt o hjälpa andra par som gifter sig med deras planering, o deras mat o dryck o allt... Allt sånt skulle jag gilla... Jag har miljoners ideer liggandes i huvudet...
Så småningom..... vill jag ju så gärna ha min egna lilla pysselbutik... Där skulle jag kunna vara varenda dag utan problem... Men det e en pla på 10 år ungefär, då jag kommer vara mkt mognare, barnen e större, o jag har en riktigt bra affärside... + att jag ska kunna blomsterbinderi och ha ett körkort... Det ni... inga dåliga planer jag har... MEN dom ska bli sanna.... Nån dag om ca 10 år........


Ne... nu bara jag fortsätter o när jag kommit till detta stadiet så kan jag skriva hur mkt som helst men det ska jag inte nu... för det blir bara sådär ointressant och jobbigt...
Nu väntar film + chips....




  Karolina  

Hej igen

Tycker att det är så kul att ha kontakten med er och ringa funkar allt sämre känns det som. Det finns inga tider som funkar för båda parter. Jätte bra att kunna läsa och skriva tillbaka. Skulle fixat åt Karin med bloggen i helgen men sedan blev det så bråttom hem så jag glömde av det. Ska se om jag kan hjälpa henne i helgen.

Julen ja. De har vi faktiskt redan hunnit tänka på. Jesper har ju nytt jobb och ingen inarbetad semester och det känns som han vill jobba på sin god will lite så det kommer att bli jul här i år. Han får ju aldrig några gratis lediga dagar som de med "normala" jobb utan han skulle behöva ta så mycke ledigt för att få ihop det. För att kunna åka till fastlandet så det blir jul i nyaa huset.

Hur ser det ut för er. Vi skulle verkligen tycka att det skulle vara jätte kul om ni kom till Gotland

Vi kommer att ha flyttat in i huset(hoppas jag verkligen)så vi kommer att ha en massa plats att äta, mysa och leka på. Jesper ser redan fram emot den jätte gran som han vill att vi ska ha.



Massa kramar

Datum: 2008-09-23 / Tid: 08:44:20
URL/Blogg:
  Tora  

hej syster!

Klart du ska bli bröllopsgrejsare! :D

Och starta en butik med, då kan jag jobba där också sen, det låter ju hur roligt som helst!



hoppas vi kan ses snart, kanske en helg nu i oktober?

saknar er, hälsa man och barn! pusspuss

Datum: 2008-09-23 / Tid: 14:52:25
URL/Blogg: http://glitterfjolla.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?