Jobbigt o vakna..

Var det idag... Men lite bättre känns det när det allafall e ljust ute.. Nu ligger jag på soffan med datan o Noel sitter o leker, ska ta det lugnt allafall tills klockan 10 sen ska jag sätta igång.. 2 riktigt tråkiga dagar. Städa e inget som direkt e kul..
Idag blir jag nog klar snabbt så får jag se vad som händer sedan..
en promenad e alltid skönt, man känner sig så mkt piggare när man vart ute en stund.
Just nu leker Noel med mina skor o tycker att dom e jätteintressanta.
SKOR.. Jag måste köpa nya skor nu.. Allafall ett par stövlar. Längtar till varma dagar då sandaler o flipflops räcker..
Ha ha jag har åxå kommit på att jag e en vecka förväg men de e lugn jag kom allafall på det.. Nästa vecka hade jag för mig att vi skulle på Ultraljud o sagt till Gabriel att nu e det bara en vecka kvar, men icke.. de e två.. De e inte förrän den
24:e.. Men de e bra då e jag i vecka 19½ då kanske man kan se vad de e för en liten krabat där inne..
Men det blir sådär knasigt när man planerat vad som ska hända o så e det en vecka för tidigt, det blir rörigt i huvudet..

Idag kommer mamma hem från Hemsedal.. Efter en vecka i snön.. ska sova där på lördag efter att jag jobbat natten.
Fågeln e så lugn, han verkar trivas bra här, kvittrar lite då o då.. Skulle kunna tänka mig att ha en liten Nymfparakit. Man ska nog bara ha en för vi hade 2 fåglar för ett tag sen o dom var verkligen hemska 2 små undulater hade vi som kvittrade högt dygnet runt, man höll på att bli galen. Det slutade med att vi gav bort dom till Norpans pappa, där har dom det bra idag.
Nu vet jag inte vad de e med Noel, han har börjat med massa konstiga saker, han bara blir arg, helt plötsligt ställer han sig bara o skriker rakt ut, vet inte vad det e.. De e inte lätt att förstå allting alltid..
O så kan han hålla på länge.....

Fyyyy vad vårat vitrinskåp e fullt, jag har knökat in grejer där nu, skulle gärna byta ut det.. Funderar på att byta ut det till låga vitrinskåp från Ikea.. Man kan köpa köksvitriner o sätta ihop o så kan man lägga en snygg skiva på dom o vips har man en TV-bänk och vitrin i ett.. + att Tvn kommer upp en bit så att Noel inte kan stänga av den hela tiden..
Sen så kanske... kanske.. ska jag ställa mig o måla vårt nuvarande skåp vitt.. De e nog inte så himla lätt bara, men kanske värt ett försök.. Det lär ta tid isf.. Byrån eller skänken vi har i samma stil, den ska allafall bli vit..
Jag har lite småprojekt framför mig. Ska sätta ut noels spjälsäng och skötbord på blocket med..
eftersom vi ska ha 2 spjälisar så vill jag att båda ska vara vita. Hittat jättefina på Ikea.. Sen kan man sälja dom för nu ska det inte behövas någon mer efter denna gången..
Funderar även på att sy en egen Leandervagga som vi kan ha i vårt sovrum.. Dom e såå fina..


Eller varför inte en sovgunga?? dom ser jättebra ut..

  Dessa hittar du på www.sovgunga.se 

Får se, kanske kan man hitta en bra lösning.. Hade vart skönt o slippa spjälisen i vårt sovrum..
Förhoppningsvis ska vi ju flytta innan lill-n kommer...

Ne nu ska jag göra kaffe o ta mig en macka.. Skulle hellre sitta kvar hr i soffan o slappa o gosa med lillprinsen..

Ha en bra torsdag..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?