Lugna kvällen hos familjen Engman...

Jag trotsade vädret o gick ut med båda barnen innan... Kallt var det men Noel & Melwin hade kul o de e huvudsaken.. Vi busade lite på gräsmattan här, plockade vita "vackra" stenar och promenerade runt huset. O där på vägen fanns det minsann VATTENPÖLAR... Båda barnen tyckte såklart det var skojj så där blev vi ståendes en bra stund.. Sen började Noel bli trött... Han e inte van att gå så mkt ute, han har haft lite svårt med balansen innan men idag gick det galant..
Just då kom Gabriel så vi gick in, bytte kläder värmde oss, Noel fick välling o jag skrev matlistan.. Sen åkte vi till stan, först till Läjet, Gabriel o hans killar bygger ett hus med världens utsikt, mitt emot strandkiosken... Dom har stomrest det huset på 3 dagar och idag gjöt dom.. Det ser ut att bli superfint huset.. Nu e det bara ett skal.. där var vi bara en snabbis Gabriel skulle bara kontrollera vissa saker..

Efter det körde vi till fyndmagasinet, köpte saker till kalaset, allt i CARS såklart.. O sen till Willys... Handlade snabbt sen åkte vi hem igen, började med maten direkt, Gabriel gjorde en supergod korvgryta.. Både vi o barnen åt massor... Sen var klockan faktiskt ganska mkt, Noel gjordes iordning för säng o Melwin fick vara uppe o se på Let´s Dance med oss.. Det tycker han e så mysigt.. Så fick han en stor skål med popcorn.. Sen somnade han nästan när jag kliade honom på ryggen.. Han tycker att det e väldigt spännande att ha kalas imorgon.. De e klart de e ju hans första riktiga barnkalas.. Ska nog bli kul..

Nu ligger jag redan i sängen.. E jättetrött.. De e jobbigt o va gravid det märks faktiskt att jag e mkt tröttare än vanligt, jag får hjärtklappning så lätt, vet inte vad det e, kanske har för högt tempo helt enkelt, tar det aldrig direkt lugnt, de ska tvättas, städas, bytas på barnen, tvätta barn, laga mat, sen ska man ut, roa barnen och dessutom sen efter det handla o göra ärenden... Full rulle... Denna månaden e helt full.. nästa månad e helt lugn, då ska jag unna mig något, antingen en shoppingdag eller en ansiktsbehandling.. För nästa månad kommer min första riktiga LÖN på väldigt väldigt länge... Tror jag ska ta med min man ut på middag eller bio, för att fira en försen Alla ♥ Dag för tyvärr jobbar jag den 14:de... min andra natt så då e jag säkert som vanligt jättetrött.. + att nästa månad blir jag 27 år... fattar inte det... 27 låter liksom lite gammalt.. Fyy det går fort nu...
men allafall, när man fyller år får man unna sig nåt speciellt... Ska bara fundera på VAD...

Nu ska jag släcka lampan.. Lägga mig till rätta så kommer jag att somna efter typ 2 minuter... Så Gonatt allihop..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?