SLITEN JAG

JA... fy idag har jag slitit, men nu e hela nedre våning storstädad och rensad på en massa bråte.. Nu e jag nöjd men trött.. Noel har inte vart på det bästa humöret idag precis.. Men så e de ju ibland åxå.. Ett tag hjälpte båda barnen mig med städningen säkert  typ 40 minuter så damsugade Melwin hela nedre våning och Noel hade moppen och gick omkring o var jätteglad.. Jag har verkligen storrensat i skåp och i garderoben.. Efter all städning gick vi ut, jag hade ett helt lass på uteplatsen som skulle till förrådet och en del skulle sorteras i soprummet, medans jag gjorde det lekte barnen på uteplatsen. Sen gick vi bort till postlådan o postade brev..
Efter det gick vi in o började med maten.. Gabriel va på väg hem...
Idag blev det Stekt falukorv, potatis och grönsaks-stuvning, till det ska man ha en god senap och en vitkålssallad.. MUMS. Precis när vi ätit klart kom Johan o Helena. Dom hade med sig fika men Gabriel hade åxå fixat fika.. Så vi dukade undan middagen, väntade på en låååååååångsam Melwin o så vispade jag vaniljvisp...
Gabriel hade fixat Äppelpaj, den var jättegod..
Dom stannade ett tag, kul med lite besök på vardakvällen vi satt o tjötade om allt möjligt..

Sen la vi barnen, Noel fick medicin för han var så orolig o slängde sig i sängen, vi tror de var pga växtvärk..
Nu sover de båda gott och nu e det även dax för oss att sova..

Imorrn blir det storrensning där uppe åxå... Fast helst ska jag inte släpa ut nåt till förrådet som e fullt nu..
O sen på kvällen ska vi iväg en stund... lägenheten ska ju som sagt visas...

NU ska ja sova gott så jag har mkt krafter imorrn..


MAMMA... Kalle-Ponken trivs så himla bra här så han kan väl stanna här hos oss?? ha ha ha ??

Gonatt alla...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?