Torsda

O här sitter jag, vaknade med världens huvudvärk men det börjar gå över nu. En kopp kaffe gjorde susen. Här har vi hunnit med mkt redan, Runevads har vart här o kollat golvvärmen o kommer snart tillbaka, det var nog inget lätt fel på den så nu e dom i stan o hämtar grejjer, jag vet inte alls vad som händer, bara allt fixar sig så blir jag glad..
O de lovade han, att han skulle lösa allt innan dom lämnade det.. Så skönt..

Noel e världens goaste unge idag.. Såå mysig han bara går omkring här o e glad, såna dagar gillar vi. Han börjar bli stor nu, han e inte den där lilla bebisen längre utan faktiskt en självgående egen person. Han syselsätter sig själv med sina skor just nu och det e självklart jättekul.. ha ha O det bästa e nog att han kan låna Melwins Transformersrobot nu en stund när han inte e hemma. Annars så får ingen röra den för Melwin, ha ha Han Älskar sin nya leksak o den får vara med överallt, tillomed på natten i sängen, hur mysigt det nu kan vara o ligga brevid en sån hård grej, men det e säkert för att ingen annan ska få tag på den..
Tror de e bästa att plocka bort den när de e dags för kalas på lörda..
Alla som vi har bjudit utom 1 kommer, den som inte kommer på kalaset e just nu på BALI... (inte alls avundsjuk nee)
Ändå blir det ett ganska litet kalas 5 stora barn o 2 små.. (wille o Noel får roa varann)
Zillah o Totte- en ny skiva, undrar om barnen tycker den e kul, jag vet inte alls vad vi ska ge till Melwin, han har läääänge önskat sig en Wallie- film så det ska han få en, sen tror jag ett Mulle meck data-spel vore bra.. Inte för att han får spela så ofta men de e bra att börja med tror ja.

Igår kväll var vi inne på Hajen en snabbis o köpte Lego till Oliver som vi skickade med mamma upp till Norge nu, vi hittade ett superbra paket det innehöll 1 polishelicopter 1 brandbil och 1 ambulans, det tror jag Oliver blir superglad för. Melwin blev lite svartis... Sån vill jag åxå ha... ha ha men dom måste lära sig att man köper presenter till andra.
Jag tycker det e lite fel åxå när man har kalas att båda barnen får paket för att de e "lite" synd om den som inte fyller år som inga paket får.. MEN så e det ju, dom måste ju lära sig att var o en har sin födelsedag..

Ne nu ska jag fixa lite till här hemma annars blir det en lugn dag här.. Såå synd att de inte blev mkt mer snö än så här.. Blir säkert inget vidare i år heller..
Samtidigt längtar jag till våen, så härligt det ska bli.. Köpa fina vårkläder till barnen..

1:a Mars börjar inskolningen på det nya dagiset, spännande... Pratade med Melwins bästa kompis mamma o vi ska fortsätta hålla kontakten, det känns så himla bra..
Hoppas nu han kommer trivas på det nya, det kommer ju vara väldigt annorlunda för honom.. Att inte ha material att arbeta med kommer vara en stor förändring, och nu har han börjat skriva siffror och lära sig lite engelska, allt sånt faller ju bort sen, men vi får lära lite smått hemma..
Sen känns det skönt att veta att vi e välkomna tillbaka till dagiset som vi har just nu om det skulle kännas bra.. Och det e ju inte helt omjligt om vi bor i stan sen om nårra år.. Nu ska han allafall inte byta förrän det e dags för skolan..

Ne.. nu måste jag sluta skriva här.. Blir bara en massa tjat..

Ha de bra alla..
  Karolina  

Hej



Idag har jag varit på Musiklekis för sörsta gången med Maja och Axel. Var lite nervöst innan över hur det skulle funka med båda två. Men det gick strålande. Axel är så otroligt lugn, han satt i sin bilstol nästan hela tiden, i min famn en lite stund med. Maja tyckte att det var jätte kul. Hon var lite blyg i början men sedan gick det hur bra som helst.n Hennes problem är att hon inte vill åka hem sedan. Nu vill hon vara med och skriva med.

Vad önskar sig Melwin i födelsedags present. Känns jätte svårt.



bpy6ioåu



899++ re1§479 lj<klhJKhJsdjpå





Med hälsningar fråm Maja och Karolina

Datum: 2009-02-05 / Tid: 11:43:42
URL/Blogg:
  Ulla  

Hej Johanna!



Hoppas ni snart är fria från förkylningar och huvudvärk.

Här kommer telefonnr. till vår duktiga fotograf i Svenljunga: Velins Foto 0325-176 60. Fotografen heter Petra.

Vi har faktiskt mycket som är bra här i Svenljunga även om du inte tror det. Så jäkla boring är det inte att bo här.

Datum: 2009-02-05 / Tid: 12:12:13
URL/Blogg:
  Ulla  

Hoppsan, glömde skriva slutfrasen.

Ha det så bra.

Kramar till er alla från Bonusmormor.



Ps. Nu kan vi komma på Melwins kalas, ingen jour den helgen.

Datum: 2009-02-05 / Tid: 12:14:46
URL/Blogg:
  johanna  

Karolina..

Alltid lika kul o höra från er.. Så kul att ni alla mår bra o att Axel faktiskt verkar vara en nöjd liten bebis, så skönt för er.. Farbrorn till de små vill gärna ha foton.. o ja med såklart, ha ha

Musiklekis verkar ju jätteskojj.. Kul o hitta på nåt, o så träffar man ju andra mammor o pappor åxå.

Ne du, det e svårt o säga vad han önskar sig.. han vill ju bara ha lego o robotar, medans jag tycker han ska önska sig lite fina tröjor med typ Spiderman eller Cars på, såna tröjor med tryck vet jag att han älskar dom finns på H&M tror ja, men jag tycker du får bestämma helt själv, de e som sagt jättesvårt.

Vi hörs säkert snart.. Hälsa till alla

kramar johanna

Datum: 2009-02-05 / Tid: 12:34:27
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/
  johanna  

Ulla. skrev nyss men allt försvann.. Tusen tack för numret allafall.. O kul att ni kan komma på kalaset. Alltid kul när ni kommer o hälsar på.. kram kram

Datum: 2009-02-05 / Tid: 12:40:52
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?