Full upp hela dan...

har vi haft dag, men det har vart en bra dag.. Vi fikade först.. Där träffade vi Annika åxå.. Var där i 2 timmar, sen åkte vi till leksaksaffären - Fyndmagasinet och när vi gick där kom vi på att det hade vart kul att pyssla lite med barnen, måla med vattenfärger.. Synd bara att det inte fanns så mkt där, vi åkte vidare till Bokia, där hade dom bra färger och tjocka papper.. Köpte skollim åxå så vi kunde klistra på lite glitterbollar och crepé på konstverken efteråt..





väl hemma hos mamma, en väääldigt otålig Melwin ville ju börja innan ens skorna var av... så skyndade fram med färger, vatten, penslar, papper mm mm Sen satte vi igång och målade, Det var kul till och med för mig o mamma...
Noel var inte sådär jätteroad han tyckte vi var jättetråkiga som bara satt där vid köksbordet, men 1½ timmes pyssel blev det allafall och fina konstverk...

Sen käkade vi, lätt middag idag soppa och ostmackor.. Men såå gott de var..

Och precis när vi var klara då kom Gabriel hem... Så vi packade ihop oss och åkte hem.. Stannade först vid macken o köpte en Chokladkaka... sååååå sugen jag var på den.. Kom på att det e nu jag egentligen skulle ha min roliga vecka och det brukar ju kännas av på ett eller annat sätt även fast man e fri...

Nu har vi tittat Tv,  Först bygglov sen Andra Avenyn såklart.. Nu ska jag kolla lite bloggar och sen blir det nog sängen som gäller..
Imorrn e en oplanerad dag.. Jag hoppas att det e uppehåll för då ska jag o Noel ut på promenad, Melwin ska till dagis.. Sen ska vi allafall  handla, för nu e det typ tomt i kylen, vi har inte vart hemma så mkt det senaste..

Ja man vet aldrig vad som händer imorrn... Det har inte dykt upp nåt än allafall...

Usch vad jag mår dåligt av att se nyheterna nu för tiden... Häromdagen var det en bild i Aftonbladet som fick mig att börja gråta... Har aldrig blivit så berörd av en bild i tidningen... 3 små pojkar låg brevid varann mellan 1-2 år gammla DÖDADE i kriget... Pappan till den ene pojken satt brevid och var helt förstörd... FYYYYYYY... Ja jag vet hur många barn som dör varje dag i diverse olyckor och sjukdommar, svält och krig.. Men att se den bilden fick mig att må riktigt dåligt,  att veta e inte samma sak som att se... Jag vet ju innerst inne vad som händer i världen men det e liksom inte verkligt på nåt vis förrän man ser... Det e nyttigt att se ibland och kanske till och med få uppleva... Att förstå hur jäkla bra vi har det här i vårt land, vilken skyddad värld vi lever i... att sluta klaga över lite träningsvärk och vikten mm mm Alla små bekymmer som vi svenskar egentligen har.. Jag känner stor sorg för barnen och folket i Gaza..
Tänk om man kunde få fred i världen, en omöjlig önskan...



Nu kommer bilder från dagen....



Noel nybadad och supertrött...



Syskonen e svåra att få med på bild..



Melwin på cafét...



Annika lyckades fånga mamma på bild..
 De e det inte många som lyckas med!



Noel lyckades komma åt melwins kladdkaka..



Första gången får Noel gå själv bland leksakerna,
vilken upplevelse..



Dags för pyssel... Noel äter världens bästa
Bokstavskex..



Fullt med målargrejjer..



Klart man ska va med å måla...



Melwin med sitt konstverk..



Mamma md sitt konstverk..
  Anonym  

Halloj!

Jag provar skirva igen om du vill ses imorgon? Fick inget svar på det senaste, en fika på staden kanske? Vi kan hämta om Gabriel jobbar, ring imorgon om du vill ses! Kraaam

Datum: 2009-01-20 / Tid: 23:13:44
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?