Nu släpper jag bomben...

Åååååå vad alla e nyfikna nu.... Jag skrev ju att jag hade en hemlighet.... Och nu känns det OK att berätta för alla...

Vi e väldigt glada att Melwin och Noel ska få ett syskon.... helt oplanerat men ändå väldigt glädjande och spännande..
Eftersom vi hela tiden sagt att vi önskar oss 3 barn så är vi glada att så är det nu...
Så i skrivande stund är jag i vecka 12. (tror jag) ska kolla upp det på ultraljud den 16:de januari.. Vi har vart hos Barnmorskan på MVC och fått lite information, (sånt man redan vet) Jag mår toppen, kan känna att ja e lite åksjuk bara, annars e allt ok. Magen har inte vuxit ännu, men e spänd på kvällarna, har gått ner 3 kg för aptiten e inte på topp... Ja allt annat e bara fint, jag e väldigt nyfiken redan på vad det kan vara för en liten där inne...
Och nu kommer ju min blogg förvandlas till en massa gravidtjat säkert.. Men så e det ju varje gång e lika spännande och om allt slutar lyckligt e vi 5 i familjen i juli 2009...

Är ni chockade nu?? Det var inte många som trodde, ha ha ha knappt vi själva heller...



Fakta vecka 12.....

Ditt barn är ca 60mm långt från huvud till stjärt och vikten är omkring 18g. Barnets huvud blir rundare i formen och hon eller han ser mer och mer ut som ett människobarn från topp till tå. De inre organen fortsätter att utvecklas, speciellt hjärnan. Fingrar och tår har delat på sig och skelettet blir allt hårdare. Könsorganen börjar formas i enlighet med fostrets kön.

Hypofysen som sitter på hjärnans undersida, börjar producera hormoner och stämbanden börjar bildas. Barnet rör sig alltmer i livmodern och kan le, rynka pannan och suga på tummen. Matsmältningssystemet klarar nu att tillgodogöra sig glukos (socker) och navelsträngen transporterar näring och avfallsprodukter mellan moderkakan och barnet.






all information från www.gravid.se

  Charlotte  

Men va roligt, Jättegrattis!!

Datum: 2009-01-04 / Tid: 08:08:40
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
  Tessan  

Man får gratulera!!

Datum: 2009-01-04 / Tid: 09:18:41
URL/Blogg: http://tessansgottochblandat.blogg.se/
  Lina  

Å jag gratulerar även här! Få ge er en stor grattis kram imorgon! Sov gott

Datum: 2009-01-04 / Tid: 09:51:03
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/
  lotta  

ÅÅ grattis!

Datum: 2009-01-05 / Tid: 16:56:12
URL/Blogg: http://lottajohansson.blogg.se/
  Tina  

Men Grattis.. fy va mysigt !! Grattis :)

Datum: 2009-01-05 / Tid: 21:29:43
URL/Blogg: http://atina.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?