paus...

Noel sover och jag har dammat färdigt och putsat speglar mm mm och nu kan jag inte väcka Noel med att sätta på dammsugaren... Så då får ja ta en liten paus... Tiden går snabbt när man gör mkt... Nu ska jag dammsuga och greja resten, sen ska det packas kläder till mig o Noel som ska stå hemma hos mamma nu för de e där jag ska sova och noel ska vara... Sen kommer Gabriel  och då ska vi hämta melwin på dagis, ska fixa hans nya dagis-schema åxå.. För nu när jag jobbar så mkt kan han vara mer regelbundet på dagis, så när ja e ledig kan han va halva dagar men när jag jobbat natten får han va där till 16.oo... Men de e rätt skönt att ha börjat jobbet igen.. ska bli skönt med riktig lön igen...

Jag ska snart skicka ut inbjudningar till Melwins kalas... Han ska ha 1 släktkalas och 1 barnkalas..
Så ni i släkten ska snart få datum och tid, det vore kul om ni vill komma o fira att han fyller 4 år...
Melwin ska även få bjuda hem några från dagis på barnkalas... Han tycker det e jättespännande och vi ska troligen göra nån utomhusaktivitet... Kanske skattkarta och sen grilla lite korv..
Tårta ska vi göra själva, för många barn gillar inte tårtor, speciellt såna med mkt grädde...

Jo jag har allafall tänkt att baka pizzabullar.. Nån som har ett bra recept??
Tänkte att det kan vara perfekt att ha till Melwins utflykter på dagis, egna picknicks och sen även som enkelt mellanmål hemma...  Billigt och bra, bara att ta upp o tina... 


Här e ett enkelt recept.....
                             
Enkla pizzabullar










 

  • Deg
  • 50 g jäst
  • 50 g smör
  • 1 msk flytande honung
  • 4 dl mjölk
  • 1 tsk salt
  • 10 dl vetemjöl
  • Utbakning
  • 1 sats pizzasås eller tomatketchup
  • 200 g rökt eller kokt skinka
  • 2 dl riven ost
  • torkad oregano
  • Smula ner jästen i en degbunke.
  • Smält smör, tillsätt mjölk och värm till 37 grader.
  • Häll vätskan över jästen och rör tills den löst sig.
  • Blanda i honung och salt.
  • Tillsätt mjöl och arbeta degen smidig.
  • Låt jäsa övertäckt 30 min.
  • Sätt ugnen på 225 grader.
  • Ta upp och arbeta degen en stund på mjölat bakbord.
  • Dela degen i två delar och kavla ut degen till två rektanglar i A3-storlek.
  • Bred på ett tunt lager pizzasås eller tomatketchup.
  • Fördela skinkan och osten över pizzan. Strö på torkad oregano.
  • Rulla försiktigt ihop från långsidan och skär 12 bitar av varje.
  • Placera varje bit i en bullform eller på en plåt klädd med bakplåtspapper.
  • Pensla med ägg och strö över lite torkad oregano.
  • Grädda mitt i ugnen 8-10 minuter.
  • Låt svalna lite innan servering.


  • Men man kan ju göra med massa olika smaker man kan ju ha tacoköttfärs och man kan ha filé och annat på...
    Men tipsa gärna om ni vet nåt som e gott...




    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)


    URL/Bloggadress:


    Kommentar:

    Kom ihåg mig?