Äntligen helg...

Men Melwin e dålig o de e mindre kul.. Igår var han lite röd o irriterad i ena ögat så vi tvättade med koksaltlösning o tänkte inte så mkt mer på det, men idag vaknar han o båda ögonen e igenklistrade, näsan rinner o han hostar lite.. Stackare... han ser inte kry ut här hemma alltså, ska ringa Vårdcentralen o höra om en stund om man behöver salva el om det räcker med vanliga Ögondroppar.. han har lite svårt att låta bli sina ögon åxå..

Idag e det dags för ett besök hos min BM, tror att hon går på semester sen så det känns åxå lite trist.. Men samtidigt e det ju bara 2 besök som jag behöver göra hos en annan BM...
Det e allafall alltid lika kul o få veta sina värden o lyssna på bebisen..

Skulle behövt göra vissa andra ärenden åxå men det beror på Melwins tillstånd sen.

IGÅR: Gabriel hämtade upp oss hos mamma o vi gjorde lite ärenden innan vi körde hemmåt...
Inhandlade färg o rullar. hittade även 2 par mysbyxor o 2 amningslinnen på H&M så nu e BB-Väskan komplett.. Tror jag har fått med allt nu.. Den står i garderoben o väntar.. :-)
hur noga ska man vara att få den med sig? De e ju inte alls säkert att man ens e hemma när det sätter igång, man kan ju inte ha den med sig i bilen hela tiden heller, men det kanske hade vart det bästa för att säkert veta att allt e med.
När vi kom hem åt vi sen var vi ute hela kvällen...
Gabriel klippte gräsmattan, som nu ser ut som en golfbana.. Jättefin, jag fixade med blommorna, sen krattade jag lite, O klippte lite högt gräs utmed kanterna.. sånt pill tycker ja e mysigt o så var det skönt ute vid den tiden, Johan kom förbi på en fika, o när jag gick in var kl redan 22..

Jag o Gabriel kunde inte sova så bra inatt, det e såååå varmt, först tog jag bort innertäcket i mitt påslakan, men det hjälpte inte, gabriel öppnade dörren + fönstret i sovrummet, inte det heller hjälpte, sen slutade med att vi drog fram madrassen o la oss mitt på golvet i vardagsrummet med öppen balkongdörr.. somnade till men hade svårt för att sova även där, så det slutade med att jag la mig i sängen igen vid 03.3o tiden igen o somnade då gott..

Hoppas på en svalare natt nu så man åtminstånde kan sova lite..

Gabriels överraskning kom inte igår heller, nu börjar jag snart bli lite sur eftersom lovat leveransdatum var den 1:a juli.. SÅ idag ska den väl ändå komma.. De e svårt att vara hemlig.. O dessutom passa brevlådan i smyg..

Annars händer här inte mkt i helgen.... Inga planer o e melwin sjuk så blir det väl att vara mest hemma. Han kan ju inte direkt bada o ha sig med sån infektion..


Nu blir det frukost sen lite röjj.. Gabriel hämtar oss senare o följer med till MVC, Jag måste se till att få ett nytt ID-kort åxå det e verkligen ett måste idag..

Ha en fin dag...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?