ÄNTLIGEN...

Nu e han här.... En liten gosse till som heter TIM.... Han föddes i måndags kl 14.12 och vägde 3995g och är 52 cm lång. Ska försöka sätta ihop ett litet inlägg om hur allt har gått och hur våra första dagar tillsammans har varit.

Så mycket kärlek..... Att man kan älska sååååå mycket.. Det är ett mirakel.. Ett tredje mirakel... Nu e vi stora familjen Engman.. Och vi är alldeles nöjda med tillvaron... Tim är en lugn o snäll bebis..

MÅNDAG 20/7- 2009 kl 09:08

Inskrivning på förlossningen i Varberg..

kl 11:43
Undersöks av läkare och barnmorska för en bedömning av eventuell induktion,
Allt ser bra ut livmoderhalsen mjuk men bevarad 2 cm, öppen 2 cm.
Doktor: Johanna ordinerar induktion med propess.

kl 12:11
Propess sätts och CTG är kopplat.

kl 12:30
CTG reaktiv, Visar täta sammandragningar, då ligger jag o läser bok.

kl 13.17
CTG kopplas av Går på toa och tar en varm dusch..

kl 13.55
Färdig i duschen aj aj aj jag har ont nu, Gabriel ringer på klockan. BM kom in Smärtsamma sammandragningar som ökar kraftigt. CTG kopplas igen.
Känner krystkänsla och vet inte vart jag ska ta vägen, vart jag ska göra av min kropp när värkarna kommer.

14:05
Spontan vattenavgång, vattnet sprutar ner Gabriels byxor och hela golvet. Klart fostervatten.

14.12
TIM föds. Skriker med en gång. Apgar 9/10/10

SÅ FORT GICK DET.....

Partogrammet visar inget förlossningsförlopp utan bara kl 14:12 Pojke föds.

Sen är vi kvar på förlossningen och myser länge alla 3... Vi fikar och dricker världens godaste kopp kaffe, aldrig annars e det så gott som just då.. Och mackorna man får känns som rena festmåltiden.
Vi skålade även i alkoholfri champagne.
Jag duschade och vi klädde Tim sen hämtade barnmorskan oss, och jag fick åka rullstol upp till BB kl 17, där fick vi ligga på sal 1:1

Så....... Nu har jag delat med mig lite av förlossningen och ska även bjuda på lite bilder....


1:a bilden Tim 3 minuter gammal.






Här ligger jag och beundrar det lilla miraklet...





Den fina brickan...



Och mackorna....



Inget kul o ligga där... 3995 gram...



Nu ska första kläderna på....



Mys....



Världens gladaste mamma... Nu på BB..



O Tim har fått sin balja...



Nu träffar vi mormor o storebröderna.. klockan 18.3o då e Tim 4½ timma..



Stolt Melwin...



Nu ska vi sova, Tim och jag första natten själva..  Hjäsp....



Tidig Tisdagsmorgon.. Tim e nytvättad i håret.. Vilket krull..



Nya kläder på... Redo för en ny dag...



Närbild....



Melwin hjälper mamma me lillebror...



Annika hälsar på...



Denna natten ska pappa bo hos oss.. Mysigt...



Blöjbyte...



Lina Andreas o barnen hälsar på...



Mysigt att ligga under värmelampan på skötbordet..



O så tittar man lite....



Ne............ Eftersom vi har mobilt bredband tar det lite tid att ladda upp bilder, men jag fortsätter imorgon..

Detta var allafall några st från Tims första 1½ dygn...

Nu ska jag mysa med sonen som ligger här brevid i sin gosiga filt o sover gott..

Håller tummarna för att han ska sova bra inatt åxå, Inatt sov han emellan 23-05.3o de e inte dåligt...

Ska försöka komma ikapp med bloggen imorrn... Men jag antar att ni vet varför tiden inte räcker till.. De e mycket familjen som gäller nu, mkt mys och mkt nytt för de 2 stora prinsarna...








  lina  

han är ju helt underbar! :)

Datum: 2009-07-25 / Tid: 05:55:06
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/
  Charlotte  

Jättegrattis till hela familjen!

Datum: 2009-07-25 / Tid: 11:54:16
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?