Fredag....

Igen... Denna veckan har gått superfort.... Eller det känns så just nu, o så kommer helgen att vara över helt plötsligt åxå... MEN, det får gärna vara lite mulet o grått så att vi kan fixa inne..

Nu ligger jag o Gabriel i varsinn soffa, så skönt de e att ha en till, slippa trängas alla 4 i samma... Men de e mysigt o dela soffa åxå o mysa ner sig, men just nu kan jag inte det, mitt speciella sätt att ligga på kräver lite plats...
Mysa får vi göra extra mkt sen när magen e borta, TÄNK snart slipper jag kulan... Underbart...
Vi har precis ätit chokladpudding o grädde o druckit kaffe, såå gott.. Det var säkert 1 år sen vi åt chokladpudding o jag hade glömt hur gott det verkligen var..

Jag har hunnit med att läsa lite åxå ikväll, 1 timme o de e lika svårt att lägga ifrån sig boken varenda gång, men jag kan ju inte bli helt o hållet osocial o bara läsa hela tiden så fort jag får tillfälle..

Innan idag var jag på försäkringskassan, där fick jag hjälp direkt och jag blev positivt överraskad... Så snabbt dom fixade det jag ville, vi var därifrån redan efter 10 minuter..
I ÖSregn gick vi till stan o fikade, Melwin har inte vart på Herbert´s på länge så idag blev vi kvar där i 2 timmar, inget mig emot... Bara barnen e nöjda så e jag nöjd, satt o tittade på dom o drack kaffe, mamma kom åxå men var tvungen att gå efter en stund på bankärende..
O när mamma var klar så hämtade hon upp oss o vi åkte med henne hem en stund..

Gabriel kom o vi packade ihop oss o åkte hem..
När vi kom hem så var det aska på hela våran parkering, så vi blev skiträdda, va fan... har det brunnit??? sprang in o kollade men inget hade hänt, vi hade aska i hela trädgården, utemöblerna o allt annat... VAD har hänt??
Vi vet fortfarande inte det har luktat bränt tills nu... Jag fick allafall gått ut med vattenslangen o spolat bort allt från verandan o möblerna o skakat dynorna..
FÅR man elda så? Om nån nu har eldat så e det ganska så respektlöst inför sina grannar... Hade jag haft 1-2 maskiner tvätt på tork åxå hade jag blivit riktigt förbannad, då hade man vart tvungen att tvätta om allting åxå..

Allafall så har vi ätit gott o bara haft en lugn kväll... De e tom. sånt väder som e mysigt, man kan mysa ner sig i soffan med en filt, tända lite ljus o bara njuta..
Jag njuter av vårt hem.... Här e så lugnt o fint o såå trivsamt, sen att det e omodernt struntar jag totalt i.. Vi har fått iordning jättefint o jag njuter av att vara här hemma o bara va... 
Häromdagen satt jag o tänkte... Vilken tur vi haft som fick detta huset, att just vi fick svar på vår annons o att vi nu bor här.. Dessutom så har ägaren till huset sagt att vi får bo här så länge vi vill...  Det känns bra, vi kanske kommer trivas så bra här att vi stannar ett bra tag, just nu känns det så allafall...

Ne nu e de snart läggdags, eller somna på soffan dax... Det har Gabriel gjort, ha ha ah ...

Avslutar me en bild på busungen som hoppar i soffan heeeeeeeeeela tiden ....






  Helena  

Visst e det lätt att fastna i en bok om den e riktigt spännande. Det gör jag ofta och då tar man varje litet tillfälle till att läsa, om så bara 10 minuter.

Måste komma förbi någon dag och hälsa på er. Det var längesedan nu. Johan jobbar nästa vecka och snickarna har semester, så jag kanske kan titta förbi på en kaffe någon dag om du och barnen är hemma. Kram

Datum: 2009-07-10 / Tid: 22:41:27
URL/Blogg: http://heahelena.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?