lörda, sönda, månda o tisd....

Jag har inte haft tiden till att sitta här framför datan nu på ett tag, ska försöka uppdatera lite me både text o bilder...

I lördags började vi med Noels rum...   Vi var hemma hela dagen, Gabriel o Melwin var bara inne i stan o köpte lite lördagsgodis o färg mm mm
Johan o Helena kom förbi o fikade o tjatade lite o mamma var här o hämtade tomkartonger..  vi bakade även bullar..
Gabriel tapetserade hela Noels rum med Recover-tapet o sen hade vi en lugn o skön kväll framför Tvn..

Melwin hjälper till o skrapa loss lös tapet..



Arbetet i full gång...




Mallig bullbakare...



Så här blev dom...



På Söndagen målades rummet, Vi hade ännu en hemmadag, vi fixade med lite allt möjligt o så åkte vi till mikael, ela o Leo o fikade, barnen lekte o vi satt ute på deras uteplats o njöt av värmen..
Kul o ses o tjata lite..
På kvällen var gabriel tvungen att jobba lite framför datan så jag o melwin gick ner till bryggan o fiskade krabbor i 2 timmar, vi hade med oss bullar o saft o var inte hemma förrän 21.3o igen, kvällen var jättemysig o vi fick massor med krabbor 25-30 stycken..
När vi kom hem så la Melwin sig o jag började med Noels rum, sorterade lite leksaker o fixade tills kl var 23.3o..

tog tyvärr inte med mig kameran denna dagen, så inga bilder härifrån.. Synd hade blivit många fina nere vid havet..

På måndagen vaknade noel 6.45 så vi gick upp o jag fortsatte med rummet o nu e det klart... :-)

Fixade iordning oss o kl 10.oo kom Gabriel o hämtade oss o vi åkte till stan för att gå till läkaren och BM på MVC..

Allt gick bra, skriver inte så mkt mer om det nu, men bebisen mådde jättebra o jag följde mina kurvor. Det e nog snart dax...

Efter det åkte vi hem till mamma, där var Anna, Oliver o Felicia.. Vi fikade o drack kaffe... Barnen blev glada att se varann o busade loss ordentligt...

Sötaste ungen.....



Efter det åkte vi till kinarestaurangen o satte oss för att äta lunchbuffé...  Annika jobbade o där var mkt folk..
Sen kom solen fram o vi åkte hem till oss så barnen kunde leka i trädgården..  Vi tog en fika till, mina nybakta bullar + kaffe...



Helt plötsligt var det jättevarmt ute o vi fick byta om till kortbyxor o t-shirts.. Barnen hade kul, men dom 2 stora ville ju inte vara ute, det var roligare att leka på Melwins rum..

Noel.... Igen...



Gabriel kom så småning om hem o vi bestämde oss för att äta pizza el kebab till middag...
Så vi åkte tillbaka till stan, gick då in en snabbis på babyhuset.. Hämtade Noels spjälsäng o kollade på lite annat bra att ha eller vill ha till bebisen- saker..

Sen åkte vi till mamma o käkade alla, jag tog en kebab i pitabröd, megastor så jag fick bara i mog halva.. men gott var det..

En till bild på Felicia, som dessutom blev 1 år i söndags...




O så en bild på Noel....



Jag har vart riktigt dålig på att ta fram kameran... Melwin o Oliver villa absolut inte att jag skulle fota dom heller..
Men jag har tagit på Noel o Felicia allafall..
Ne jag får skärpa mig men de e inte alltid man tänker på att ta med sig kameran.
Efter maten åkte vi alla hem, Anna o barnen körde tillbaka till Strömstad på kvällen åxå.. Jag, Gabriel o barnen körde o köpte glass sen tog vi en låång tur med bilen, skönt att bara åka o kolla på hus, natur o djur mm mm

Vi var hemma ganska sent o barnen sov i bilen..

Idag e de tisdag... Jag ska ta med båda barnen till doktorn, nu får det vara nog med alla sjukdomar, snart får vi hålla oss enbart inomhus.. Noel har fått tillbaka sin ögoninflammation och båda två hostar o snar kommer bebis, då känns det inte så kul att ha huset fullt av sjuka barn...

Så jag hoppas verkligen att detta går att lösa nu, noel e ju konstant sjuk, o det säger dom e normalt, att vissa barn har det tyvärr så för att bygga upp ett bra immunförsvar, men detta kan väl ändå inte vara meningen att en liten prins ska ha rinnande ögon o näsa konstant.. stackaren..
Han e så svullen i ansiktet åxå så man tycker synd om honom, ne nu får doktorn ta en ordentlig titt..
13.4o ska vi vara där o innan dess ska jag montera ihop Noels säng..
Annars blir det lugnt idag, ska vila mig, efter 2 st undersökningar på britsen igår så e min rygg inte som den borde vara.. Det gör så satans ont o ibland vill jag bara skrika rakt ut...

Men så har man sina måsten, jag måste vara mamma, jag kan inte bara strunta i barnen för att ryggen e besvärlig.
Gabriel jobbar några dagar till åxå  ska dessutom jobba över för att hinna ta lite ledigt snart..
Dom har supermkt att göra o just nu e de 4 hus igång samtidigt..
Men de e ju samtidigt kul att det går bra för dom..

Ja ja nu ska jag allafall snart sätta barn i badet o själv ta mig en dusch, de e lite lyx att ha dusch o bad i samma badrum..
Sen ska Noel sova o sen e de bussen till staden som gäller..

Ska försöka ta nån bild på Noels rum åxå... Blev riktigt bra tycker jag.. O gissa om han själv e stolt.. ha ha

Ha en fin dag alla...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?