slappa.....

Ohhh klockan e snart 14 och vi har absolut inte gjort någonting... Underbart, Noel har sovit 1½ timme o då läste jag såklart.. fick i mig en glass o några Polly åxå...

Tyvärr har vinden gjort sönder mitt fina träd jag fick av Gabriel, men jag bestämde mig för att inte deppa ihop för det just nu... Men de e synd det var så fint, men dynorna hade blåst o lagt sig på grenarna som givetvis gick av... 

Noel fick några Zoo nu men han går o spottar ut dom i hela huset så nu blir de inget mer godis för honom... Kletigt o jäkligt e det.. 
Jag har bestämt mig för att tömma diskmaskinen o damsuga, de e vad jag tänker orka med idag.. 
Sen blir det troligtvis fiskpinnar till middag idag, latmaskar som vi e... 

Mamma kommer sen o hämtar några tomkartonger åxå... Jag tror att jag ska stoppa lillprinsen i badet, så håller det honom sysselsatt en timme kanske.. Han e otroligt snäll idag annars, han förstår nog att mamman e lite tröttare än vanligt just idag, han leker här me sina bilar o kollar Tvn lite då o då... O så får ja några pussar o kramar emellanåt åxå..  Goa ungen...

Vissa dagar e tråkdagar, de e ju så, o de tycker ja e ganska viktigt att barn lär sig, att ha tålamod att bara vara hemma, att kunna roa sig själva och njuta av lugnet...
Imorrn får vi se om det blir skogsutflykt eller ej, vet inte om jag ska utsätta min rygg för det igen, men de e ju så bra att ha bär i frysen.. O de e ju ett bra sätt att sysselsätta barnen...

Melwin går sin sissta dag på förskolan idag sen e han sommarledig...
I 6 veckor... harregud vad länge, men det tror jag att han behöver, lite uppehåll o känna sig ledig o vara med oss o träffa kompisar...

Skrev jag att han fick ett brev ifrån sin förra fröken Ilse... Såååå gulligt ett jättefint vykort o klistermärken o så skrev hon hur speciell han var o att han var saknad o att barnen på hans förra förskola fortfarande pratar om Melwin...
Gissa om han blev glad... Han ska nu skicka ett brev tillbaka sen ska vi dit o hälsa på efter sommaren...
Då ska Melwin bjuda barnen på glass o umgås lite en eftermiddag då alla ändå e ute o leker..
Det ska bli riktigt kul..  O Melwin ser fram emot detta jättemycket...

Ja ne... Dags att tappa upp ett bad till lilleman o göra något lite vettigt idag allafall...





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?