ÄNTLIGEN....

Nu e det dax att starta igång bloggen igen...
Jag tänker inte sitta här o gå igenom allt som varit utan lägger istället ut bilder...
Mamma har vart här i 11 dagar nu o åker hem till Hemsedal imorgon igen.. Hon ska åka upp i 1 månad till o sen flyttar hon hem till Varberg igen... Mest för att hon vart väldigt sjuk och dålig där uppe..
Så nu letar vi efter ett boende, sålänge får hon bo i vårt gäst-hus som vi gjort fint...

Det händer grejjer här nu... TIM har börjat krypa och tar sig nu vart han vill i huset... Han e snabb åxå, allt har gått så himla fort... STORA killen.. Noel har börjat prata massor, mer o mer ord o så kommer var dag, han går nu att förstå bättre o det känns skönt för oss alla, MEN han pratar bara om han själv vill, det går inte att tvinga fram orden ur honom... Det ska vara på hans villkor..

Vi har självklart vart ute massor i det fina vädret, vi håller på att fixa i trädgården o det ska läggas en ny trall och blomlådor ska byggas, barnen har fått en sandlåda av Andréa o Jonas o den ska fyllas med sand så det e en hel del projekt på gång... Men de e bara skojj...

Sitter här o ska försöka klura ut hur jag ska få in mina bilder... hmmmm inte lätt me ny dator, har mkt att lära...

JO... Noel har vart hos hudläkaren och ÄNTLIGEN fått sin "diagnos" han har sk. Skrivar-hud/ Rit-hud, det e jätte krångligt att förklara men om man tex drar sina fingrar på hans arm så blir det direkt röda streck, det som händer då är att nåt frigörs i huden så det börjar klia jätte-mycket. Så därför kan han inte sluta om han väl har börjat och detta kommer han ha i hela sitt liv, det e bara det att han kommer lära sig att hantera det bättre o bättre o sen kommer det att räcka med att trycka på huden när det kliar, han e ännu för liten för att förstå det, men detta e inget farligt bara ett jobbigt besvär...
Han har även fått lätta infektioner i rivsåren och då blir det ännu värre...
Så det man ska göra e att smörja morgon och kväll, sen ska han även ha kortisonsalvor på dom mest besvärliga områdena...
SÅ det e skönt att fått ett svar även fast det känns lite jobbigt o tråkigt att det e som det är..
MEN jag har många gånger undrat varför han vart lite känsligare och "blekare/blåare i hyn än vi i övriga familjen, han blir väldigt lätt svullen under ögonen och så...
Så nu har vi ett svar, att det skulle ta 2 år liksom...

SÅ nu vill jag inte ha vattenkoppor i familjen, tänk som han skulle se ut, jag väntar gärna om jag får bestämma tills han e stor nog att kunna låta bli o klia...
Han kommer alltid klia sig mer el mindre, men nu när han ännu e så liten så river han ju tills det blöder och det e inte så lätt att hantera, jag skulle helt enkelt fortsätta med hela Bodysar och kläder som sitter skönt, för även kläder som sitter för taight el för hårt intill huden gör att det blir kli-begär....

Jag var inne hos doktorn i över en timme så jag har fått en massa bra information...

De var det, nu ska jag försöka få in bilder... igen....

Glader...



Fikar innan de e dags för läkarbesöket..



Goding...



På barnmottagningen var det en kul borg...



och en gunga som Timpa älskade...





på Herbert´s o fikar...



Novisen...



he he Noel o Liam... fått presenter från BR... från mormorn/gamla-moster



Noel VÄGRAR titta på mig...



Hemma o leker på Filippas lekplats.. :-)



fikar....



Timpa me mormorn...



Ebba o Tim...



Filippa o Noel inne och trötta efter utelek...



Glasspremiär på Tre Toppar...





Tim fick åxå smaka, men bara liite...



En bild jag testat fixa med i iPhoto... Ett superprogram som jag ska testa och lära mig...

denna bilden e retucherad, gungan var jättesmutsig där fram, nu e de borta... jätte-lätt...



Imorrn återkommer jag, nu SKA jag hinna med minst 1 unlägg om dagen, nu står dessutom datan i vardagsrummet så då borde det inte vara så svårt...

Ha de fint alla...
  Karolina  

Ja, äntligen.

Här saknat er sååå. Kul att se en massa bilder på barnen. Vet inte hur lika varanda de är igentligen om man skulle lägga kort jämte varnadra när de är i samma ålder men de har något så tydligt drag som man direkt känner igen och ser att det är era barn.

Så fina och goa.

Massor av kramar

Datum: 2010-04-21 / Tid: 20:14:02
URL/Blogg:
  Lisa  

Välkommen tillbaka bloggen! Vi har längtat. Fina bilder på fina barn. Amon ska få se när han vaknar. Härligt att ni har det så bra i huset.

Datum: 2010-04-21 / Tid: 22:47:05
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?