En pysseldag...

Ja nu ska jag försöka mig på det här med handarbete igen, för ett tag sen så virkade jag små figurer men fyy vad fula dom blev, man kanske inte ska va så kräsen när man e nybörjare, men dom var verkligen för fula för att visa här..... Nu kommer mamma hit med stickor o garn o så ska jag försöka lära mig hur man gör raggarsockar, hoppas hoppas att det kan gå vägen för det hade vart kul o lära sig o sen köpa riktigt ullgarn o sticka varma Goa strumpor. Jag ska även försöka mig på att virka igen, men denna gången mössor, tycker det e så himla fint med virkade mössor, vantar så nu ska jag ge nig tusan på att jag ska klara det... Kommer säkert bli förbannad flera gånger... Sen ska vi sy upp gardinlängden vi köpte igår, den 3: e till fönstren i vardagsrummet. Kommer nog bli kanon, köpte tassels åxå så jag får se om dom passar in här, iaf kommer dom upp åxå... Igår var vi på Gekås, fick handlat en massa julklappar till barnen, men ännu saknas det några stycken, ska gå en runda på staden o glo om man kan hitta nåt fint... Känner mig nästan stressad men än e det ju 2 veckor kvar... Efter Gekås åkte vingen o gjorde oordning lite o tog fram fika, strax efter 16 kom Anna, Reidar, Ronja o Nellie hit.... ( fråga Melwin någon gång vem Nellie e så ska ni få se en generad liten kille) vi fikade o tjatade o hade trevligt, barnen lekte o spelade spel... När dom åkte var det dags att lägga Tim o vi andra satte oss i soffan o kollade julkalendern, o öppnade barnens kalender, jag e supernöjd med dom Lego- kalendrarna, barnen älskar att få en liten sak o bygga ihop varje dag, ska nog köra på dom så länge barnen tycker det e skoj... Ne nu ska jag fortsätta i hemmet, snart kommer mamma o då vill man kunna sitta ner i lugn o ro... Ha en fin fredag, ikväll blir det fredagsmyyyyys....
  lina  

Hur blir det på söndag? Kram

Datum: 2010-12-10 / Tid: 12:58:35
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?