Jobb- helg

Ja då sitter man på jobbet natt 1 av 3.. Men det går ganska snabbt ändå. Jag stickar och virkar om vartannat, jag försöker virka en nallebjörn, men det känns svårt, har även börjat på den som e på bild nedan i bloggen, o den e jäkligt tidskrävande, så man tar lite då o då, har även börjat sticka en filt, mest bara för att lära mig nu i början, det jag har svårast för e att jag gör maskörn så hårda... Inte bra för det e jobbigt för fingrarna... Allt e lugnt här, ingen julstress ännu. Idag har vi badat o barnen var lika galna som alltid, dom älskar vatten, dom e liksom inte jobbiga på nåt sätt dom e bara galna i vatten o det e så härligt att se, tom. Tim vill att jag ska släppa honom helt o hållet nu, o han har gjort en hel del dyk idag... Efter simhallen åkte vi hemmåt, o strax efter det kom Anna o Nellie, Melwin hade pärmar ett hjärta till Nellie o slagit in det i julpapper och så skrev han ett eget julkort :-) dom e gulliga dom små... Melwin o Nellie lekte tillsammans hela tiden, fikade lite o tjötade, tiden sprang iväg, vid 18 tiden åkte dom hem... Imorgon åker Gabriel o Noel till Gotland o hälsar på en snabbis såhär innan jul... Jag kommer garanterat börja gråta när Noel åker, fy det känns jobbigt, nästan så jag gråter redan nu, jag kan inte förklara varför det känns jobbigt, men den ungen han har alltid vart så inpå mig, i 3 år har han vart hemma med mig o jag har nästan aldrig vart utan honom... så det känns i hjärtat ska ni veta.... Melwin har alltid vart mer självständig o man har vart trygg med att släppa iväg honom alltid för man vet att han e stark och klarar sig.. Men jag måste ta mig i kragen, han tycker detta ska bli så himla skoj, åka o träffa farmor och det blir skönt för honom att få lite pappa tid.. En gång har han vart iväg på över 3 år och det var sisst när dom var iväg åxå på Gotland.... Det e jag som e fjantig, men så e det.... Kan liksom inte hjälpas, jag saknar honom redan :-( Ne fy vilket gnäll... Jag vet ja e sjåpig men men då får ja vara det... Nu e det dags för mig att fixa lite kaffe... Sen ska jag se robinsson reprisen... Kommer troligtvis bli bara text från mig nu, har inte fixat sladden till iPaden o Gabriel tänker ta med sig den stora datan.... så tills vidare en massa tråkig text... Eller ja, han kommer väl hem igen på onsdag allafall.. :-)



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?