PHUUU...

Nu e jag klar med städningen, fått dammsugat o moppat åxå vilket verkligen behövdes, nu e det fint här igen o det luktar såå gott... Hållt på sen kl 8 imorse så nu ska jag ta en välbehövd dusch...

har haft liten liten paus framför dator för att kika efter virkmönster o hittade en massa fint, ska ju in till en garn-affär nu kl 14 med Gabriel o mamma... :-)

Dessa tänkte jag testa sen...




det var enkla mönster att följa så dessa borde jag klara av, hittade även andra mönster på mössor o klänningar, tänk om jag skulle klara av att virka en klänning, såå fina..

Det ska jag nog klara av när jag har tränat lite tror ja..


kl 15 ska vi vara på bvc, Tim ska vägas o mätas o Noel ska på 3:års kontroll...
undrar vad Tim kan väga nu, vi gissar på 15 kg ungefär, jag o Gabriel har gissat o så får vi se vem som e närmast sen...
Efter det ska vi ta en fika på Herbert´s o sen börjar luciafirandet kl 17 på dagis... Hoppas man inte fryser ihjäl, det e nog 7 minus ute nu, svinkallt allafall...
Det hade ju vart mysigt om det kunde snöa lite då med tycker ja, men den chansen e väl inte så stor om de e så kallt...

Ikväll ska jag vila o efter det e det dags för en jobbenatt...

Återkommer då.. :-)
  Karolina  

Kart att du kommer att klara det.- Har jag lyckats att lära mig vira och få till riktigt fina grejer så tror jag att det inte är någora problem för dig.

Har precis blivit klar med en stor filt till Axels nya säng och håller nu på med en liten Apa i delvis samma gran. Får ta det lugn i ett par dagar i mellan bara .Virkar apan så tät så att den inte ska läcka så jag får ont i händerna. men nu är det bara svans och ansikte kvar innan den ska sys ihop.

Lycka till

Datum: 2010-12-13 / Tid: 13:17:24
URL/Blogg:
  Johanna  

Ja jag hoppas det, jag ska försöka nu, börjat på mitt gosedjur, tänkte fråga dig om du vill maila mig mönster på den där fina nallen som Tim fick när han föddes, tycker den e jättesöt.



Det e jättekul när dom e klara speciellt när man gjort dom helt själv.. :-) kram på dig...

Datum: 2010-12-15 / Tid: 08:10:17
URL/Blogg: http://johannaandthefamily.blogg.se/
  Karolina  

Har inte med mönstret till björnen på jobbet.

Ska se till att komma ihåg den.

Mailar dig ett mönster på väldens sötaste giraff.

Har gjort en och börjar bli sugen på att göra en till.

Den blev ganska så stor.

Kramar till hela familjen

Datum: 2010-12-15 / Tid: 11:16:01
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?