Stugan e bokad...

Natten den 26: e mars drar vi, o räknar med att vara i Hemsedal på söndag morgon vid 9 tiden, då hinner vi hämta ut våra liftkort innan vi checkar in i stugan... Sen blir det till att åka hela dagen, det ska bli så himla kul detta, våran stuga e stor den e på 120 kvm o så e det 4 sovrum, 2 badrum och såklart bastu.... Den ligger 500 meter ifrån själva skidanläggningen så det e bara att gå fram o tillbaka... Vi har redan förbokat allt så det e bara att hämta ut direkt... Denna gången har vi fixat liftkort som är i 6-8 dagar, så nu kan man åka när man vill, ska bli så jäkla skönt, jag älskar vintersemester.... En vecka e bokad så vi har stugan söndag till söndag... Perfekt att det blev den veckan jag e helt ledig åxå... Slipper att jobba in eller ge bort mina pass... Jag toklängtar till semester nu.. Det blev ingen fotografering idag, Tim var så himla gnällig o trött så först sov han mellan 5-6 o sen la vi honom igen 7 så vi får ta detpå torsdag, bättre när dom gått halva dagen på dagis o så får Tim sova sin middag o efter det ska vi fota, hoppas det fortfarande e lite ljust ännu då, men det brukar det väl va vid 15 tiden... Vi har iallafall ätit gott o tjatat en massa o glott tv o bara kopplat av, smakade lite på jul godiset åxå... Mumms... Sen har jag virkat, gjort nästan en mössa + några varv på ett väldigt tidskrävande gosedjur, det kommer att bli fint men det tar sin tid när det e 60 varv med bara fastmaskor. O så gör det lite ont i fingrarna efter ett tag,... När det e klart ska jag testa att virka bakelser, tycker dom e så himla fina... Sen finns det ju mängder med gratismönster på nätet... Igår på garnaffären köpte jag 8 nya nystan i olika färger ska kli skoj o se vadjag hittar på med dom.... Ska fota o visa när det e klart.... Nu ska jag lägga mig så man e pigg imorgon, har haft lite huvudvärk efter jag sovit idag så det blev panocod innan, o det hjälpte som vanligt... Ska hämta ut nya på Apoteket nån dag för jag tog min sissta nu... Ne har inte mkt o komma med just nu, imorrn blir det lugnt, har inget direkt att göra nu förutom det vanliga, tvätt o röj varje dag, känns ändå skönt o bara kunna slappa lite nu, nästa vecka kommer att vara hysterisk nästan.... De e ju alltid så dagarna innan jul o varje år tänker man samma sak att nästa år ska jag vara ute i god tid, men så blir det aldrigså ändå... Nu ska ja ta med iPaden in till sängen. Spela tills jag blir sömnig, har ju sovit halva dagen så man känner sig inte direkt trött, man vet bara att man måste sova... Natti natti.... Ps e det nåt som e helt galet med stavning el orden så skyller jag på ipaden den stavar själv ibland o så kanske man inte ser det alltid.... Men jag lär mig snart...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?