Torsdá...

Ja igår fick jag idén... Ett husdjur kanske inte vore så dumt, allafall vore det bra för barnen att växa upp o lära sig tycka om och respektera djur.. SÅ eftersom Melwin önskar sig en katt eller kanin i födelsedagspresent så har jag gett med mig.. Pratat med Gabriel och vi har kommit överens om att köpa en katt till honom.. MEN det e inte lätt att hitta en katt, har kollat mängder med annonser men vissa e för dyra, alltså vi ska inte ha en utställningskatt för 5-8 tusenlappar... Ne vi kan tänka oss ge en 500 lapp, det ska vara en ute och inne katt eftersom vi bor så himla bra och det e inte heller massa trafik.. SÅ om nån vet om en kattunge så säg gärna till...

Pratat med mamma nu åxå, ännu ingen bebis för syster... ohhh 9 dagar kvar till BF så det kan ske när som nu, mamma vakar över telefonen och är redo hela tiden.. Så spännande det ska bli.. Om bebisen kommer när den ska så kommer den vara 4-5 veckor när vi ska hälsa på, för just nu så verkar det som att syster inte kan hänga med till Varberg i Februari.. Mamma kommer allafall vecka 7.. Det ska bli kul och då fyller ju Melwin år åxå.. Så det blir först kalas för honom när mamma e hemma..

Igår åkte vi till Gekås, köpte inte alls mkt men det va skoj att komma härifrån lite, göra nåt annat än att bara vara hemma... Hittade allafall en jättebra bad-stol till Tim, den ska vi prova idag tänkte jag.. Stackarn har än en gång blivit hostig, o jag blir så irriterad på läkarna som säger att han e så frisk så, han har liksom vart tät i 3 månader nu. Kan man inte få ordentlig medicin till han så att det försvinner nån gång.. Hellre en kur med medicin än att hålla på såhär i flera månader. Inatt har han hostat jättemycket.. Fyyy de e jobbigt o så synd om honom..

Vi var hemma från Gekås vid 19-tiden och Noel fick se sin ThomasTåget film som det tog en kvart att välja ut, hur många såna olika filmer finns det egentligen?? Han fick välja 1 och det var svårt ska ni veta... ha ha ha...
Anki o Johan stannade på en kaffe.. När dom hade åkt la vi barnen o satte oss i soffan o satt där resten av kvällen.. Spelade ite Wiii åxå.. :-)

Idag ska jag återigen ta tag i tvätten fy vad jag e dåig på det.. Det finns inget tråkigare faktiskt... Jag behöver åxå gå igenom alla barnkläder som jag tänkt göra sen vi flyttade hit... Jag ska sortera dom i storlekar och skriva tydligt på kartongerna vad som e i...
Sen ska jag åxå rensa ut, man kan inte spara på allt... Jag ska lämna massa barnkläder till insamling, det finns mängder med barn som behöver kläder.. Så då kan man göra en bra gärning..

Senare ska vi in till staden o handla lite sen så kommer Lina, Andreas o barnen hit vi ska äta taccos och planera resan till Hemsedal i Mars...  Vilken dag vi ska åka, vilken tid osv...
Vi ska även lägga ihop till en matkassa o köpa all mat här innan vi åker, nån kväll äter vi väl ute men det e för dyrt för att göra det varje dag... Det räcker med att man måste luncha i backen..
Denna gången ska även Noel få testa på skidåkningen tänkte jag... Undrar hur det ska gå, han som e så envis...

Blev inte så William har kräkts hela natten så dom blir hemma o vi får hitta på nåt annat o planera resan en annan dag...  Krya på er.... Hoppas inte ni alla blir sjuka nu... 

Brrrr de e kallt här i hemmet idag... Inte alls kul, så nu ska jag ta o sätta in vårt extra-element och värma upp badrummet ordentligt så att Tim kan bada sen utan att bli ännu mer förkyld...

Ha en bra dag alla...

Bjussar på lite bilder från Hemsedal...




























Vet inte varför bilderna hamnar så konstigt... Men dom e fina att titta på iallafall...
  lina  

ååå underbart!! Vi bestämmer vecka ikväll iallafall och tid vi åker, matkassan kan Jätte fina bilder på Tim i badet, vilken succe! Skönt när man slipper hålla dem hela tiden. Kram <3

Datum: 2010-01-21 / Tid: 14:14:36
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?