ovädret is back!

Fy vad less man blir när man vaknar till detta gråa... Det blåser o e ruggigt ute nu.. Usch!!
Ja, ja.. tur e de väl att vi ska till staden senare o gå på hörselundersökning med Melwin..

Igår hade vi en underbar dag.. Vi gick ut vid 10.3o med bikinin på, phuuu vad varmt det var, jag orkade inte sitta långa stunder i solen innan ja var tvungen att gå upp o röra på mig lite.. Men sköönt var det.. Barnen lekte ute o hade jättekul..
Vi åt lunch ute o sen fikade vi lite..

Tim han kröp omkring här som en tok på gräsmattan, han stoppar allt i munnen så man måste passa hela tiden.. Men han tycker det e så kul, hela ungen lyser av lycka..

På eftermiddagen gjorde vi oss iordning lite o åkte in till staden.. Parkerade bilen o tog vagnen till barnen. Vid hamnkiosken mötte vi Anki o Johan, tog varsin varm korv i bröd o sen köpte vi glass på Kulingen? (tror ja att det heter)

Ankorna kom där nere o dom kom skrämmande nära, till barnens förtjusning.. Dom fick lite korvbröd allafall sen ville jag att dom skulle försvinna, dom var så nära inpå en.. :-)
Vi promenerade ut på piren o kollade båtarna, sen gick mamma o barnen ner till barnens barnstrand o doppade fötterna, vi andra tittade på från en bänk i solen :-)
Vi bestämde oss för en kopp kaffe på Fästningsterassen.. Såå fint det är där uppe..
Man känner att det är en underbar stad vi bor i.. Tänk om det bara kunde vara varmt året runt..

Barnen var väl mer vilda än tama och jag ifrågasatte hur dom gjorde förr i tiden då barnen satt så fint o stilla och lyssnade på sina föräldrar..
Sa till mamma att barnen måste ju ha fått mycket pisk om dom inte gjorde vad föräldrarna sa, för jag tycker då att jag tjatar o e ganska hård när det gäller att sitta fint o lyssna och speciellt när man e borta, men igår var det som bortblåst och jag blev så himla frustrerad..
Ja ja, barn e barn, dom har såna dagar...
Men hur hård ska man vara... Jag skulle ALDRIG någonsing ge mitt barn en smäll för att dom inte lyssnar.. Här hemma har man 3 chanser på sig att lyssna o gör man inte det då åker man in på sitt rum o får stanna där en stund.. Det e mitt straff... Det hårdaste..
Men ibland känns det bara för hopplöst... Det e inte lätt med barnuppfostran och man gör många fel på vägen men man får hoppas det blir bra till slut och att dom blir hyfsade tonåringar sen...

MEN... i vilket fall hade vi en helmysig kväll.. Barnen hade roligt o sprang som galningar nere på strandpromenaden...
Lite irriterad blev jag när vi mötte hundar som gick lösa.. Får man ha lösa hundar där?
Jag är inget fan av hundar, speciellt inte efter allt man läser nu för tiden, alla oväntade attacker på både barn o vuxna... Så jag vill inta ha främmande hundar lösa runt barn... Speciellt inte om man promenerar nere i stan..

Ja ja.. Kl 19- någonting satte vi oss i bilen o körde hem, jag hade trötta barn..
Tim fick lägga sig direkt o somnade innan han ätit upp sin välling..
Noel stod på tur o jag han knappt pussa han godnatt innan han började snarka..
Melwin var som vanligt uppe lite längre o kollade på Alvin o gänget 2...

Det var skönt o göra en sån liten utflykt på kvällen speciellt igår så jag fick annat att tänka på en stund..

Här kommer lite bilder från gårdagen...

Mina tomater blir fler o fler :-)



Tim myser av att sitta ute...



hej hej säger Tim med båda händerna..



matar ankorna..







Tim tyckte det var spännande..



Glass...



Melwin..



Vid båtarna...



Solen e stark..



stranden...



Ibland gillar dom varann.. :-)







Mamma o Anki.. ja va säger man...



Lite vätskepåfyllning...






  annika  

Hahahahha fan vad snygga jag o elisabeth är=)

Wohoooo reklam för cigg gör vi med=)

Datum: 2010-06-19 / Tid: 15:28:48
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?