Fredá..

Vart hemma ett tag nu o barnen tittar på 1 film innan de e dags att sätta igång här, ska sätta dom på att städa sina rum dom ska få varsin trasa o lite, vatten i varsin hink, annars går de inte då bråkar dom, lika bra att ge dom egna saker att grejja med.
O så ska dom få damma o dammsuga... (nej jag tvingar dom inte) Dom tycker det e skoj o städa själva.. :-)

Jag ska med fixa lite o sen blir det dusch o så när Gabriel kommer hem ska jag sova lite innan kvällen.. Gabriel skulle sluta tidigare o det känns skönt att få ett par timmars sömn..

Idag e Tim ganska så krasslig, el han e snorig o hostig, ingen feber men antagligen en jobbig förkyldning IGEN... jobbigt värre..
Tycker så synd om honom... Han som alltid e så glá.. Känns som att han e jätteglad även fast han måste vara dålig.. Kanske e det fler tänder på gång åxå, de vet ja inte ännu provade o kolla munnen i morse men han blev förbannad.. Så lika bra o ta de en annan gång..

Jo... igår bakade vi, de blev kolakakor och negerbollar ( ja det heter så)
Vi lyckades nästan till 100% med kolakakorna men nästa gång ska dom bli ÄNNU bättre, detta var 2:a gången jag gjorde dom så de får väl bli 3:e gången gillt..
Negerbollarna rullade vi i karamelströssel så dom blev godare än vad jag trodde o barnen älskade dom, men man fick bara 1 var igår.. o så blir det 1 var idag INTE trycka i sig det gillar vi inte...
Sen orkade ja inte baka mer, de var bara kul o göra nåt snabbt o lätt..

Efter det blev de middag, PyttiPanna m Ägg o rödbetor... Enkelt men väldigt gott..
Sen la jag mig på soffan med ett barn på varje sida så kollade vi trailers på barnfilmer, det gillade dom o nu vill dom ha ÄNNU mer fimer.. phuu...
Sen var klockan snabbt dax att åka tid så de va bara att packa väskan o sätta sig i bilen mot staden...

Nej jag ska ta o göra nåt, suttit här ett tag nu (som vanligt e de sega mornar här)

Ha en fin freda de ska ja...

  Charlotte  

Albin hjälper oxå till att städa och han tycker det är roligta att får vara med och hjälpa till! Såklart det heter negerbollar, det gjorde vi oxå här om dagen men va fiffigt med strössel, det ska vi testa nästa gång!

Datum: 2010-03-12 / Tid: 17:53:48
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?