Tisdá

Har vart så himla dåig med bloggen, inga bilder oknappt nån uppdatering nu men de har vart full rulle...

Jag ska bättra mig!!

Igår var vi hemma eftersom Noel hade kräkits på natten men det hände inget mer jag fick i han lite mat men matlusten var inte på topp. Han låg mest på soffan hela dagen och jag städade, STOR-Städade, det tog hela dagen så när vi satte oss ner på eftermiddagen för att äta middag kännde jag hur min rygg strejkade, TUR att jag var klar med allt då för sen kunde jag inte göra så mkt mer.
MEN det e fint här hemma nu o idag ska jag bara slapna av o vara, bara göra det vanliga dagliga, bädda o ta köket.. GÖTT!!

På kvällen blev Noel snabbt dålig igen, han fick hög feber o låg på soffan här o sov, han ville ingenting så det var lite oroande, inte ens saft fick vi i honom...
Jag o Gabriel kollade på en riktigt bra film o efter den la vi oss, Noel fick sova hos oss han med, senare på natten kom Melwin in o så blev han jätte-ledsen för att han inte fick plats i sängen så jag tog mitt täcke o kudde o la mig hos honom...
Det känns idag, fasen vilken hård madrass han har, får nog köpa en bäddmadrass till honom snarast... (iof. så väger han inte så mkt men när folk kommer o stannar över o lånar hans säng så behövs det)

Idag blir ännu en hemmadag, men jag kanske tar barnen o går till lekplatsen sen, får se, just nu har ngen feber el e dålig, vet ju att man ska ta det lugnt o så men en iten tur dit gör nog inte så mkt, jag blir galen av att bara vara inne, det har vart mkt sjukstuga här denna höst/vinter så man kättrar på väggarna, det värsta e väl att Melwin som har vart frisk typ igenom allting (som vi andra haft) han får lida av att vi e hemma o inte kan gå ut..

Idag har jag ändå lite planer, vi ska göra Play Doh-lera o vi ska baka kladdkake-muffins... :-)
Sen blir det korv stroganoff till middag..

Vi har en tuff månad framför oss, Gabriel ska snart upp till Stockholm och opereras, han ska ge bort sin njure till sin kära bror, sen när han mår bättre efter det så ska han jobba mkt i Allingsås så han kommer sova borta en hel del o vi kommer få ändra dagis-tider o anpassa oss eftersom MEN det BÄSTA e att min mamma kommer troligen hem i 2- veckor SKÖNT med sällskap...

Och ANDRÈA : jag ser fram emot en massa tjejj-kvällar me go mat o bra filmer :-)

Så efter allt detta e det snart sommar, sol o bad gud så härligt, en sommar UTAN stora magen en sommar som jag ska njuta av varenda sekund, en sommar som mamma-ledig (troligen sissta mamma-ledigheten åxå)

Bjussar på ett par bilder från i fredags då vi gjorde trädgården fin :-)

 




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?