Mitten på veckan...

o fy jag har ännu ingen energi, jättejobbigt, jag som brukar vara rätt aktiv hemma o hålla på hela dagarna, men nu orkar jag inte...
Jag får ingenting gjort alls.. Men får se om jag kan göra någon nytta idag, putsade fönstren för ett tag sen men dom blev inte bra så nu funderar jag på tidningspapper-tricket som alla säger e så himla bra.

Man blir säkert jätte-svart om händerna, någon som testat?? Tips vill jag ha snälla??

Igår hade vi en hemmadag, jag var inte alls ok igår, känns ännu idag, hoppas man blir bättre o inte sämre nu.
På eftermiddagen hände en liten olycka här, Melwin skulle lyfta Tim, (jag såg inte exakt) och snubblar över en leksak, Tim for i golvet med huvudet (munnen) före o Melwin landade ovanpå honom, Hörde ett skrik o plockade upp Tim så snabbt jag bara kunde, ohhhh han stört-blödde från munnen, kunde inte se vartifrån bara att det var blod i hela munnen.. Och det slutade inte blöda, i 1 timme höll det på jätte-mycket, ringde Gabriel efter en kvart o han kom hem direkt.
Tim ville sova direkt efter fallet, men vi höll honom vaken i en timme o sen fick han somna på mitt bröst i soffan, efter ett tag ser jag att det rinner blod ur mungipan på honom..
När han sen vaknar igen börjar det stört-blöda igen... Hjälp...
Vi ger lite välling och det åt han utan problem, sen fick han lite köttfärsgryta o det var heller inga problem, förutom att han hade en ordentlig svullnad i munnen..
När vi la honom blödde han fortfarande men betydligt mindre, gav alvedon och han somnade gott i sin säng.  Då hade det vart blod i munnen i 4 timmar :-(
Pratade med Andréa hon tyckte jag skulle ringa o fråga o efter det ringde jag Sjukvårdsupplysningen.
Dom sa att vi skulle hålla kollen på honom och se så att han inte började blöda mkt igen, för isf skulle vi åka in till Akuten med honom.
Så kvällen här var lite orolig, vi tittade ofta till honom, men han sov gott och blödde inget mer... phuuu..

Han har sovit hela natten och vaknade på ett strålande humör, kan inte se hur han ser ut i munnen riktigt han vill inte öppna alls, så jag ska ringa tandläkaren idag o kommer troligen få åka dit med honom så att dom kan titta hur skadan är.

Ibland händer såna saker när man minst anar det, Melwin var helt förstörd o vi fick förklarat för honom flera gånger att vi visste att det inte var meningen och att det inte var hans fel att han snubblade, men nu är vi väldigt överens att han inte ska försöka lyfta Tim mer, det e bättre dom sitter på golvet o busar..

Skönt att det har lugnat sig och att Tim inte verkar ha alls ont idag!

Sen på kvällen var jag så himla trött, huvudvärken gav inte med sig heller, jag la mig tidigt o somnade som en stock..
Tur att jag sjukskrev mig hade aldrig klarat av att jobba natten o må så dåligt, jag hade inte litat på mig själv att kunna vara vaken alls.

Ne jag har egentligen ett helt hem o ta tag i, ska börja med tvätten nu.. Har 4 maskiner att tvätta, ska försöka få gjort det idag, sen får vi se om jag orkar göra nåt mer, skulle behöva åka o inhandla förvaringslådor, vi har mändgder me saker i skåpen att sortera, men de får vi ta till helgen så kan ja fixa med det nästa vecka då jag ska vara helt själv hela veckan :-(

Sikket tråkinlägg men men, ibland e man tråkig... Allafall igår o idá ;-)

Ha de gott!!














  Jaqueline  

Mina fönster kör jag med vatten och lite diskmedel, det är det bästa jag provat iaf!

Datum: 2010-05-05 / Tid: 09:41:39
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?