Ny vecka...

Usch jag ser inte fram emot mina 3 nätter nu, men de kommer kännas bra sen när ledigheten slår in.. :-)
Sitter o väntar på att Runevad ska ringa o komma hit för att koppla in diskmaskinen.. :-) Skönt det ska bli att slippa handdiska allt... Jag ska börja måla fönstren, inte alls lockande för det e riktigt svårt.. Men jag ska göra så bra jag bara kan...
Noel e hemma från dagis idag, han har ont i munnen säger han, jag kan inte se något konstigt, men det kan ju sitta i halsen, tänkte om han åxå fått höstblåsor...
De e allafall lika bra att han får vara hemma om han känner att han vill det..

Helgen här hos oss har vart riktigt bra, i lördags kom ju vänner hit på mat o vi hade en riktigt trevlig kväll. Vi åt gott, fyllda kycklingfileér med bakpotatis, skysås och en massa tillbehör, GOTT!! Till dessert blev det enkelt, glass, hallon och blåbär... Till maten drack vi ett rött vin som heter Foot of Africa riktigt gott vin, så det gick ner en hel del :-) Dessutom smygfyllde Gabriel på mitt glas, men jag märkte han till slut..

Efter mat o lite Wii-spel tog vi fram ett spel som vi bara spelat en gång innan, Helt Hysteriskt... Ha ha ha, som jag skrattade, ja o Helena var på lag o vi fick dom mest knäppaste sakerna som sk "tvång"
Ett tag satt vi med 5 saker vi skulle göra o jag skrattade så tårarna sprutade så Helena fick hoppa in o i mitt ställe o klappa musen, göra huvud axlar knä o tå, o säga visserligen är jag en idiot VARENDA gång innan man sa en mening + att vi skulle använda teckenspråk samtidigt som vi pratade.. O ju längre spelet gick desto knäppare blev det..

En riktigt lyckad kväll, tack ni som var här :-)

På söndagen gick jag upp tidigt med Tim, diskade en jäkla massa disk o fixade iordning bord o allt annat, mannen låg o sov gott, men det var ju Fars dag.. SOM JAG GLÖMDE AV.. eller ne jag har inte glömt av fars dag men jag var helt säker på att det var nästa vecka, FAN... Men jag ska överraska honom snart...
Tror ni jag fick veta det igår? Att jag glömt hans dag? JAAAA småpikar hela tiden..
MEN sa jag, det e ju faktiskt första gången jag glömmer något... ;-)
Ne jag erkänner, jag skämmdes lite, på Fars dag ska man ju uppvakta, självklart, o sen brukar jag alltid laga lite extra god mat o så... Ja ja, nån dag denna veckan får det bli att vi firar...

(han fick ju allafall sovmorgon)

Sen åkte vi till stan hela familjen o lämnade Tim hos brorsan, det gick jättebra, Jonas fick en go Puss direkt o sen tyckte Tim att jag skulle gå, för han vinkade en massa till mig o tog av sig jackan.. :-)
Vi andra åkte till Mc´Donald´s för en lunch o efter det till Bion.. Barnen tyckte det var himla spännande o Noel (som det var första gången för) skötte sig jättebra, satt snällt hela tiden..
Vi mumsade på popcorn och var inne i filmen, Sammys Äventyr- en riktigt bra film, dom även visar lite om hur viktig vår miljö är..





I samarbete med Filmtrailer.se
Ni som har barn, SE DEN, helst på bio så man får den häftiga 3-D känslan, en underbar film...

Efter bion åkte vi o handlade sen hämtade vi Tim o sen var det dags att åka hem o fixa lite mat o snart var klockan 7 o läggdags för barnen...
MEN det har vart skönt med en helg utan jobb i huset, samla krafterna o ta tag i det sissta som e kvar nu, för denna veckan måste vi bli klara, de e bara så, jag vill inte mer, snart e det advent o då ska här pyntas o göras julfint, då vill jag inte tänka på målning o annat...

Ska lägga in lite bilder sen, men batterierna e slut i kameran så ja måste ladda...





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?