2:a natten...

Känner mig mkt mkt piggare idag... Gött..
Hemma går det frammåt, mamma har hjälpt mig idag o packat ner en massa saker o fixat iordning bland kaoset så gott det går, nu kan man återigen röra sig i vårt sovrum, det var verkligen knökfullt med bråte..
Köket e snart helt ute, bara diskbänken o den delen kvar :-O

Imorrn ska Ikea göra en komplett ritning av köket o då kommer vi få se det färdigt på bild.. Sen ska det upp åxå, går dessvärre inte lika snabbt..
Har tyvärr inte fotat idag men imorrn lovar jag bilder.. Har helt enkelt bara glömt bort det idag.

När barnen kom hem hade vi röjt undan bra o vi pausade i allt o myste me dom, Melwin ville vara ute o leka direkt efter dagis, Tim var med ute en stund o Noel han var trött o ville in o se en film..
Sen satt jag med Tim i knät medans han åt sin välling o då e de lätt att sno åt sig en massa mys..
Barnen har vart på strålande gott humör idag o eftermiddagen har vart lugn, Anki o Johan kom med pizza vid 18- tiden, inte så lätt att fixa mat hemma just nu..
Kvällen blev lugn den med, det behöver man innan ett nattpass, vi bestämde lite vad vi ska handla osv så nu e luncher o middagar bestämda, skönt att ha det klart..
Sen fick jag åka med Anki o Johan in till jobbet..

Suttit o kollat på nätet om man kan se Grey´s avsnitt 23 o 24 säsong 6 men hittar ingenting :-( Får helt enkelt se dom imorrn helst innan premiären på kanal 5 kl 21.oo..
Kan inte ens se Top Model på tv3.se dåligt tycker j, dom borde bättra sin sida o lägga till fler kända program.

Imorrn får vi vår nya bil :-)  Resan till Hemsedal kommer att innebära mkt mer plats i bilen, o vill man kan man faktiskt åka 7 personer :-) Perfekt för oss...
Kul o ge sig iväg på en långtur o se hur det känns med allt, men detta e en äkta familjebil o ja tycker den e kanon, o ett extra stort + e att den har panoramatak (öhh heter det så? ) så nu kan barnen titta på stjärnorna när vi åker bil... Ska även ta med dvd´n så dom kan se en film om dom vaknar.. Men jag håller tummarna för sovandes barn hela vägen helst..

Nja ni e säkert trötta snart på mitt tjat om denna renovering o inte en enda bild på länge, men jag ska bättra mig.. Humöret har inte vart på topp dom senaste dagarna, men nu e de bra igen, ibland känns allt så jobbigt o tråkigt.. Men man har såna dagar ibland, allt kan inte vara på topp hela tiden..

Satt innan o kollade i min blogg, jag e otroligt tacksam över min blogg idag, den får mig att minnas så fruktansvärt mkt, har tittat på en massa fina bilder på mina underbara kids och nu när man ser så var ju Noel fortfarande bebis när Tim kom, han var så liten o som han har växt på bara ett år, och han har mognat otroligt mycket. För ett år sen var han min lille bebis och nybliven storebror som trotsade och protesterade mot precis allt, nu e han världens coolaste unge, lugn, harmonisk och alldeles underbar i sitt sätt att vara, han bara är och e en riktig livsnjutare.. Jag e så nöjd, att vi har klarat detta, att vi fick Tim till familjen och klarade av allt vad det innebar..
Melwin han har verkligen växt nu, han e så stor och förståndig, han e med en lugn o fin kille, han känns så trygg o säker.. Det e bara lille vilden vi har nu som ställer till det, man får många goa skratt åt den lille pajasen, han e vild o galen.. Även han känns som en stor kille nu, igår när vi hämtade dom på dagis så var han så glad, inget grin o skrik, han vinkade hej då till fröken o sen gick han o bar på sin väska hela vägen ut till bilen, så stolt han var han gjorde ju likadant som sina förebilder, idolerna Melwin o Noel.. 
Ohh vad jag ÄLSKAR mina små, dom e mitt allt, mitt liv... Man har så mkt kärlek att ge, o man får massor tillbaka.. Mina barn, mina underbara killar, tiden går alldeles för fort, snart ligger dom o sover halva dagarna med sina stora fötter som sticker ut under täcket o säkert har dom lurviga ben o mörkare röster... Tänk när barnen e så stora då kan jag kolla min blogg o minnas mina små, allt roligt vi hittar på och alla fina stunder man har tillsamamns..

Jag tänker hålla liv i denna boggen, enbart för min egen skull, vill för allt i världen inte vara utan den.. Tänk så mkt man har skrivit, jag har 1200 inlägg, inte så himla många kanske, men dom betyder massor för mig...
Fler ska det bli, o om jag någon gång tröttnar totalt, då ska jag göra en bok av den, för den e en del av mig och min familj, den får oss att minnas...


Näe, nu blir det del 2 av Berg flyttar in, min favvo-kvinna...Hon e bäst...

Sov gott alla ni som får.. :-)





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?