Renoveringen...

(alltså nu e ja lite sur, detta e 3:e gången jag försöker skriva ett inlägg, det bara försvinner hela tiden o så kommer blogg.se startsida upp, något jäkla irriterande... )


Det går frammåt hemma men det e ännu långt ifrån klart, men idag har målarna vart hemma o strykt taket 2 ggr, imorrn får vi se om det var nog eller om dom måste komma tillbaka o stryka en 3:e gång, jag tror nästan det för det var en gammal o mörk furu o den sög mer än vad vi väntat oss..
Vi har fixat lite med köket idag det e mängder med små saker som ska skruvas o sättas ihop, o man måste vara precis när man mäter ut på köksluckorna så att handtagen hamnar i rätt höjd osv. Men det e superkul o man känner sig lite stolt nu när man gjort så mkt själv..

Imorrn ska jag måla taket i köket, det måste grundas igen innan vi kan lägga på den blanka färgen... Kommer bli fint sen tror jag, inte perfekt kanske men så e det ju i gamla hus, vi kan inte byta ut hela taket åxå utan dom gamla brädorna får sitta kvar, själv kan jag bara tycka det e charmigt.. O det e ju den gammeldagsa stilen jag vill ha, tycker det e hög mysfaktor på det..

Så vi har ännu mycket, mycket kvar men var dag kommer vi en bit på vägen... Här kommer lite bilder... :-)

Målarna, målar :-)




Här ser man lite av köket + köksluckorna, stökigt men en bit på väg, även nya ugnen e på plats.. :-)






Taket efter första strykningen, ganska mkt ljusare...



O så helt plötsligt kom snön...



Detta var allt från huset idag... Sen åkte vi till China Sea o åt lunch o efter det åkte jag hem o sov jäkligt gott på soffan.... 




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?