En dag vid sjön..


Blev det för oss igår, så himla härligt.. Vi fiskade, grillade och gick en promenad för att titta efter svamp, vi hittade några små stackare, men det var ingen direkt typisk kantarellskog där, det blir nog en hel del trattisar istället kan jag tänka.. Får se när vi er oss iväg nästa gång, vi fick ingen fisk heller, men på mitt 4:e kast nappade det hos mig och jag fick vevat in en fin fisk, MEN han smet precis när Gabriel skulle ta den vid bryggan, och det är inte första gången det händer heller.. :-(
Men så e de väl när man inte vågar ta upp den själv. ha ah..

Vi stannade ett tag, Johan o Helena åkte hem lite innan oss, för dom skulle iväg och vi satte oss i bilen vid 17-tiden..
När vi kom hem märkte jag att Noel hade fått många prickar.. Hela hårbotten och nu även mkt på kroppen och några i ansiktet, han har ingen feber eller så han e bara prickig och det kliar på honom så idag har vi smörjat hela Noel med kylbalsam.. Hoppas det hjälper lite..

Idag har jag en hel del här hemma att ta tag i, en massa tvätt + att vi måste försöka få hit en rörmockare som kan hjälpa oss med kranen i badrummet, den i badkaret står och droppar + att det sipprar ut bak mot väggen så jag vill inte ens veta hur mkt som försvinner ut varje dag.. Det ser vi på räkningen :-(

Jag är även lite sugen på att baka bröd, men det får vi se om jag hinner, har ätit sååå gott bröd på Kusthotellet så nu vill jag prova själv..

Tisda, Onsda och Torsda- nätterna ska jag jobba igen efter 14 dagars ledighet, det e liksom nu mitt schema börjar igen efter mammaledigheten, det e nu jag jobbar på riktigt igen, kommer kännas konstingt men man kommer nog snabbt in i det igen tror jag..
Barnen går ju dessutom på dagis nu så jag kan sova gott efter jobb..

Jag hade allafall sån tur att jag jobbar 2 nätter innan julafton sen e jag ledig både jul + nyår.. :-)


Bilder från igår.. :-)



















Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?