jobb-natt

Då var det dags, 2 nätter på rad, de e gansla lugnt ledig 5 dagar sen.. :-)

Oj oj oj, vad ja o mamma har röjt idag,och det känns i hela kroppen... Tvättstugan tog flera timmar att få ordning på, det var verkligen grejjer överallt, 4 flyylådor fullproppade med en massa verktyg, sladdar, badleksake, o ALL möjlig bråte man kan tänka sig, 2 knökfulla hyllor som åxå skulle rensas o vi klarade det.. 2 svarta sopsäckar slängde vi, (tänk va mkt skit man sparar på i onödan) Nu e det superfint därinne, skinande rent och allt iordning och på sin plats... Får in både en tvättställning nu och vagnen utan problem.. :-) Hängde även upp en lina som jag kan hänga overåler på när dom e blöta o behöver torka över natten, perfekt!
Sen var vi uppe o kröp omkring på vinden, kollade igenom ALLA mammas flyttlådor för vi skulle hitta det satans våffeljärnet, men såklart i näst sissta lådan längst in, där fanns det.. Alltid e det så...

Hittade en låda som jag letat efter väldigt länge, hade ingen aning om att den stod där uppe, det var med mina kläder jag hade innan jag blev gravid med Noel, 5 par jeans o lite annat, samt en hel del jeans från Melwin när han var liten som nu Noel o Tim kan använda..
Helt plötsligt har jag en massa mer byxor o välja bland :-) Superbra!!!
Vinterkläderna har vi gått igenom, dom e sorterade o igenomkollade så nu e vi redo för kylan åxå..

Sen när vi var klara med det åkte mamma hem, tanken var då att jag skulle vila, men så blev det såklart inte, Gabriel kom hem med Melwin o Tim o strax därefter började han med maten, jag tog all ren tvätt som låg på sängen o la in i allas garderober, sen efter maten så gick vi ut, Gabriel klippte gräset o jag hängde ny tvätt o sen krattade jag löv..
Kl 19 gick vi in igen, med trötta barn...

Och givetvis åkte jag hemifrån utan kamera igen så bilder får det bli imorrn... Ska ändå fixa ihop en fotobok så då behöver jag alla bilder...
Nu ska jag glo på webb-tv, Biggest Looser Sverige blir det :-)

Ha en bra kväll/natt alla..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?