Lilla Tim..

Varför har han alltid sån otur, detta e riktigt jobbigt...

Igår, vaknade jag vid 14.15 tiden, gick upp o gjorde inget speciellt bara tog det lugnt.. Tim var inte på humör, han har vart ganska gnällig nu en period när han vart sjuk. Rätt som det e så slänger han sig rakt ner i golvet här hemma, utan att ta emot sig själv o ansiktet smäller ner emot golvet och det smäller riktigt högt, Gabriel plockar upp honom o tröstar, sen ser vi vad som har hänt, hjälp...
Han har ett 2 cm långt jack på näsryggen och det såg svart-blått ut samtidigt som det sipprade ut blod.. Ohh jag hatar sånt här.... Ringer till Neptunus o vi får komma på direkten, Gabriel skyndar sig iväg... Jag stannar nervöst hemma med dom andra barnen..
Efter ca 4o minuter kommer Gabriel hem igen o säger att vi måste åka ner till Halmstad. O nej, då undrar man verkligen vad som e fel.
Jag ringer hit mamma så hon fick passa dom stora för jag ville gärna åka med o hjälpa till med Tim.
Efter ett tag kommer hon och nu ser inte Tim alls bra ut, han e supersvullen i ansiktet. Vi sätter oss i bilen o kör, Tim skriker o skriker men efter ett tag somnar han en stund..

Vi kommer ner till Halmstad o får vänta utanför med en remiss eftersom Tim har vattenkoppor... Ganska snart får vi ett rum o får gå direkt in i det utifrån gatan...

Vi väntar o väntar o väntar, både jag o Gabriel e riktigt hungriga, så jag letar upp en bankomat, tar ut pengar och ska köpa varsin chokladbit i en sån där automat, men tji fick jag den tar mina pengar o när jag tryckte in vad jag ville ha så sa den jäkla maskinen att jag skulle lägga i mer pengar, SUR som attans blir jag o går till kassan på akuten, säger vad som hänt o det enda hon säger e att vi kan tyvärr inte hjälpa dig, vi har ingen tillgång till den. SUCK.... inga pengar fick jag tillbaka heller.. :-(

+ att dom skiter i vad jag sagt, dom sätter ingen lapp på maskinen heller.... Kanske e det där dom plockar ut dricksen ;-)

Till slut efter 1½ timmes väntan kommer DR: FLUM in till oss, (ne han hette inte så, men jag kallar honom det) 
Han tvättar Tim medans både jag o Gabriel får tvångshålla honom... Sen försöker han tejpa ihop såret på Tim o det tar sin lilla tid, jag o Gabriel får fortsätta o hålla en vrålandes Tim, stackaren...
Sen ska han då försöka sätta en slags tejp över allt, men han får inte till det, han springer ut o hämtar ny tejp o lyckas till sisst få till det, men det ser inte bra ut o det släpper redan efter några minuter. Då diskuteras det om att ge lugnande o sen limma, men vi tyckte att när vi väl var igång och Tim redan var ledsen att vi kunde hålla honom en stund till..
O detta gick då mkt bättre, visst han vrålade o skrek o vi fick hålla honom hårt som tusan men det var över på 5 minuter...

Sen kollade doktorn näsan o kände lite på Tim sen fick vi åka hem... :-)
Vi kan inte se så mkt just nu han e så himla svullen så vi får se näsan sen om några dagar om den är sne eller bucklig.. Håller allt jag har för att det ska bli normalt igen..
Det som hänt med näsan + alla vattenkoppor han har i ansiktet gör så att han ser ut som ett liltet minimonster just nu...
Han har även 2 blåögon och näsan e illröd.. Fy för detta...

Efter en hyfsad natt vaknade han kl 7.3o o nu e han igång igen... Springer o håller på.. Känns som att det kan vara dax för en hjälm.. ha ah, iallafall att ha här hemma när han e mer vild än tam...


Här e han idag lille prinsen, skönt ändå att han e glad...



   




  Charlotte  

Stackers liten Tim! Han har verkligen ingen tur just nu och det där såg ju riktigt otäckt ut. Hoppas att alla där hemma kryar på sig och att ni får en riktigt härlig höst!

Datum: 2010-09-26 / Tid: 09:41:40
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?